۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۷۹۷۵

گردهمایی رهبران ادیان در نیویورک برای مقابله با اسلام‌هراسی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ علمای دینی منطقه «راکلند» در نیویورک گردهم آمدند تا علیه موج اسلام‌هراسی موضع‌گیری کنند.
گردهمايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای دینی منطقه «راکلند» در نیویورک گردهم آمدند تا علیه موج اسلام‌هراسی که پس از حادثه تیراندازی مرگبار در کالیفرنیا شدت گرفته است، موضع‌گیری کنند.


در این گردهمایی حدود 50 نفر از روحانیان ادیان مختلف در مرکز اسلامی راکلند حضور یافتند تا در مقابل اسلام‌هراسی که در پی اظهارنظرهای برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته است، صلح و همبستگی را ترویج دهند.

 

در این گردهمایی گرچه نام «دونالد ترامپ» به عنوان یکی از کاندیداهای مقصر در این رابطه برده نشد؛ اما اظهارات او در مورد لزوم منع مسلمانان از ورود به آمریکا پس از حادثه تروریستی سن‌برناردینو کاتالیزوری برای شدت گرفتن گفتمان ضداسلامی محکوم شد.

 

عظیم فاروقی، از اعضای مرکز اسلامی راکلند در این جلسه با بیان مثالی از تفسیر نادرست قرآن از سوی غیرمسلمانان، گفت: اگر جملات هر کتابی خارج از متن و چارچوب آن تفسیر شوند، ممکن است در هر جهتی از آن‌ استفاده شود.


 ولدان مک‌ویلیامز، از کلیسای «اسپرینگ ولی» نیویورک نیز گفت: ما به اینجا آمده‌ایم که بگوییم که از لفاظی‌های فتنه‌انگیز، تحریک‌آمیز و آتش‌افروزانه که تبعیض آشکار علیه همه مسلمانان را تشویق می‌کنند، پشتیبانی یا چشم‌پوشی نمی‌کنیم.


 پائولا مک دریل از مرکز یهودی «اورنج تاون» نیویورک نیز در این جلسه با خواندن آیه‌ای به زبان عبری از تورات، به بیان معنای آن پرداخت و گفت: همه ما خویشاوند یکدیگر هستیم، همه ما از یک پدر و مادر هستیم. تک تک کسانی که در اینجا هستند، یهودی، مسیحی یا مسلمان با هم مرتبط هستند. بنابراین موارد بسیار زیادی برای همبستگی میان ما وجود دارد و موارد اختلاف بسیار کمتر است.

 

وی ادامه داد: هر لفاظی که با هدف نسبت دادن اقدامات چند نفر به کل جمعیت یک نژاد، دین یا گروه اجتماعی انجام شود، منجر به بروز تبعات ناعادلانه، غیرمنصفانه و تعصب‌آمیز خواهد شد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات