۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۳۰۷۶۳۳

هفت داستان طنز از رزمندگان گردان غواصی در یک کتاب

خبرگزاری رسا ـ قاسمی درباره کتاب «دسته چهار، گروهان یک» گفت: محتوای این کتاب به‌نوعی طنز جنگ است و داستان‌هایی را از یک گروهان غواصی روایت می‌کند.
کتاب «دسته چهار، گروهان يک»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدقاسمی درباره کتاب «دسته چهار، گروهان یک» گفت: محتوای این کتاب به‌نوعی طنز جنگ است و داستان‌هایی را از یک گروهان غواصی روایت می‌کند.

 

وی افزود: «دسته‌ چهار، گروهان یک» هفت داستان طنز از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و با محوریت رزمندگان گردان غواصی 408 از لشکر 41 ثارالله علیه السلام است.

 

قاسمی ادامه داد: این کتاب جلد اول مجموعه‌ای سه‌جلدی است و تمامی داستان‌های این مجموعه با هم ارتباط دارد. جلد نخست از محل آموزش گردان غواصی در دزفول آغاز می‌شود و با رفتن رزمندگان برای انجام عملیات به پایان می‌رسد.

 

این نویسنده درباره هدفش از نگارش این کتاب اظهار داشت: نسل امروز تصور کاملی از جبهه‌ها ندارد و گمان می‌کند در جبهه فقط سختی‌ها و شهادت وجود داشته است. لذا برای ایجاد نگاهی صحیح به مقوله جنگ و جبهه، تلاش کردم در این مجموعه طنز، لحظه‌های شاد رزمندگان را به مخاطب منتقل کنم.

 

وی با اشاره به جلد دوم کتاب گفت: جلد دوم این مجموعه با عنوان «مانور و موضع انتظار» است؛ و دربردارنده 10 داستان طنز از حضور رزمندگان در فاو برای انجام عملیات است.

 

قاسمی همچنین درباره کتاب سوم این مجموعه هم گفت: عنوان جلد سوم این مجموعه «عملیات» است که سیزده داستان طنز به اتفاق‌های یک عملیات می‌پردازد./998/د102/ق 

منبع: سوره مهر

ارسال نظرات