۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۰۷۶۱۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ترویج اسلام آمریکایی مهم ترین هدف رسانه های غربی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز اسلام ناب همه معادلات دنیای غرب را در جهان و همچنین منطقه خاورمیانه بر هم زده است، گفت: تلاش رسانه های غربی امروز تخریب اسلام ناب و ترویج اسلام تکفیری و آمریکایی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش وقف و رسانه که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: رشد و گسترش این سنت حسنه با همکاری و تعامل رسانه ها هر روز بیشتر در جامعه نهادینه می شود.

 

وی با بیان این که جنگ واقعی امروز بین ملت‌ها و کشورها جنگ رسانه‌ای است، افزود: رسانه‌ها افسران جنگ نرم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز دشمنان با بهره گیری از رسانه ها به دنبال تضعیف باورها و ارزش های دینی جامعه ما هستند، خاطرنشان کرد: رسانه های غربی امروز همه توان خود را در جهت ضربه زدن به دین و اسلام به کار گرفته اند.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز اسلام ناب همه معادلات دنیای غرب را در جهان و همچنین منطقه خاورمیانه بر هم زده است، گفت: تلاش رسانه های غربی امروز تخریب اسلام ناب و ترویج اسلام تکفیری و آمریکایی است. 

 

وی با بیان این که امروز گروه های تکفیری در اقصی نقاط جهان با حمایت های رسانه های صهیونیستی ترویج می شوند، تصریح کرد: تروریست های تکفیری که امروز فجیع ترین جنایت های بشری را در منطقه مرتکب می شوند مورد حمایت همین رسانه ها هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که خدمات و اثرات وقف در فضای رسانه ها انعکاس پیدا کند و رسانه ها پیشگام ترویج فرهنگ وقف در جامعه باشند، گفت: باید اجرای نیات واقفان از محل موقوفات غیرمتصرفی را بین مردم ترویج دهیم.

 

وی برطرف کردن مشکلات طبقاتی جامعه را یکی از دستاوردهای مهم وقف در جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف موجب کاهش مشکلات اقتصادی به ویژه فقر در جامعه می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که وقف های جدید باید متناسب به نیازهای روز جامعه ایجاد شود، گفت: کارکردن در حوزه موقوفات نوعی سربازی و نوکری برای اهل بیت (ع) است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تأثیر حوزه رسانه بر ترویج فرهنگ وقف محسوس است، بیان داشت: باید با استفاده از جاذبه‌های خبری و ابزارهای نوین در ترویج فرهنگ وقف کوشا باشیم.

 

وی گفت: هم‌دلی، اخلاق اسلامی، مبارزه با تبعیض، هویت دینی، باقی ماندن، خدمت‌رسانی بی‌منت، آرامش و امید به جامعه، مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی، نوع‌دوستی، انسان‌دوستی و دگردوستی پیام وقف برای جامعه است که باید از سوی رسانه‌ها ترویج داده شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که غربی ها امروز با استفاده از ابزار رسانه به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید با ابزار رسانه آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی خود را به دنیا صادر کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی ما نیز از رسانه برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام بهره گرفته اند، ادامه داد: امروز نیز ما باید  برای ترویج دین و آمیزه های دینی از رسانه به نحو احسن استفاده می کردند.

  

احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این همایش با بیان این که سنت حسنه وقف در جامعه ما جاری و ساری و تبدیل به یک نهاد ممتاز مذهبی شده است، گفت: سنت حسنه وقف تنها مختص به اسلام نیست بلکه بیشتر کشورها از این سنت حسنه بهره‌گیری می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه هاروارد از محل موقوفات اداره می‌شود، ادامه داد: وقف اموال از سوی واقفان یک حرکت ارزشمند دینی و کار بزرگ‌مردان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که بیش از 25 هزار موقوفات در کشور آلمان وجود دارد که در حوزه‌های اقتصادی، درمانی و آموزشی از آنها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: واقفان خیراندیش برای رضای خدا و تقرب الهی اقدام به وقف اموال می‌کنند که کار پسندیده‎ای است.

 

جاودانی وقف را فرهنگ پسندیده در جوامع اسلامی دانست و با بیان این که اگر فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود، بازده عظیمی از مشکلات از دوش دولت برداشته می‌شود، ادامه داد: سازمان اوقاف در چند سال اخیر قدم‌های مناسبی در ترویج، تبیین و احیای وقف و موقوفات برداشته است./950/202/ب2

ارسال نظرات