۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۰۷۵۸۳

انتشار شماره دویست و پنجاه و هفتم ماهنامه پوپک

خبرگزاری رسا ـ دویست و پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 257 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه آذر‌ماه 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «جمله کوچولو»، «شعر و داستان»، «گفت‌وگو»، «حکایت‌های کوچک»، «روزگار آقای سرخوش»، «سلام پوپک‌جان»، «جدول»، «بیایید تماشای نمایش»، «یادگار ماه» و «داستان» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «معرفی کتاب»، «یخچال»، «مسافران بهشت»، «سفرهای من»، «بفرمایید نوش جان!»، «شعر»، «داستان‌های جناب آقای خانه» و «میزگرد» اشاره کرد.

 

در ذیل موضوعی با عنوان مسافران بهشت مطالبی درباره سردار شهید حسین همدانی مطرح شده است که قسمتی از آن به این شرح است: ساعت 9 صبح بود. خیلی‌ها آمده بودند. بعضی‌ها هنوز خبر نداشتند. با تعجب می‌آمدند و می‌پرسیدند: ببخشید! چه خبره؟ جوابش یک جمله بیشتر نبود؛ اما گفتنش خیلی سخت بود: قراره بدن شهید حاج حسین همدانی‌رو تشییع کنند. «یاحسین» گفت و زندگی کرد. «یا زینب» گفت و به شهادت رسید.

 

از همان جوانی، عاشق امام خمینی رحمة‌الله علیه بود. سعی می‌کرد به تمام حرف‌های رهبرش خوب گوش کند. زیاد به مسجد می‌رفت. داستان‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام را خیلی دوست داشت و سعی می‌کرد مثل آن‌ها زندگی کند. در زمان مبارزه با شاه ظالم، همیشه تحت تعقیب بود؛ اما تا آخرین روز زندگی‌اش رهبر، اهل‌بیت علیهم‌السلام و کشورش را تنها نگذاشت.

 

از وقتی فهمید حرم حضرت زینب سلام الله علیها در خطر است، شب‌ها خواب راحت نداشت. او همان کسی است که از جوانی به عشق اهل‌بیت علیهم‌السلام زندگی می‌کرد. آخر هم جوابش را گرفت و در سوریه، در راه دفاع از حرم خواهر امام حسین علیه‌السلام، حضرت زینب سلام‌الله علیها، به خانه آسمانی‌اش پرواز کرد. شهید حاج حسین همدانی را داعشی‌های جلاد از ما گرفتند؛ غافل از این‌که با شهادت او، هزاران حسین همدانی در سپاه اسلام تکرار خواهند شد و حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام را حفظ خواهند کرد.

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «کمیک»، «سرگرمی»، «من می‌دانم»، «کبوتر نامه‌رسان»، «روزهای نو»، «بچه‌ها خبر»، «در باغ نهج‌البلاغه» و «پرت‌وپلا» به چشم می‌خورد.

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان در باغ نهج‌البلاغه می‌خوانیم: «دوستم نگین هر روز بعد از مدرسه به کلاس‌های مختلف می‌رفت. من خیلی دوست داشتم مثل او به کلاس بروم؛ اما مامان نمی‌گذاشت و می‌گفت: با یک دست چند تا هندوانه می‌توانی برداری؟ وقتی امتحان‌هایمان را دادیم، نگین خیلی خوشحال نبود. رفتم پیشش و پرسیدم: چی شده؟ نگین گفت: به خاطر رفتن به کلاس‌های مختلف، درسم خیلی ضعیف شده. یاد جمله‌ای که چند روز پیش مامان‌بزرگ از امام علی علیه‌السلام گفته بود افتادم: کسی که به کارهای مختلف می‌پردازد، در کار خود پیروز نمی‌شود».

 

دویست و پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه آذر‌ماه 1394 در 60 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات