۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۰۷۵۴۱

صد و بیست و نهمین ماهنامه سنجاقک در بازار نشر

خبرگزاری رسا ـ شماره 129 ماهنامه سنجاقک از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار شد.
سنجاقک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و بیست و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه آذرماه 1394 منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «تو هم می‌تونی»، «به‌به! چه بوی خوبی!»، «دادا بوبو لالا»، «بوی گل محمدی ـ چشمه»، «بهترین پدربزرگ دنیا»، «گردالی نی‌نی»، «من توانستم»، «آی خنده خنده خنده»، «رنگ‌آمیزی»، «مثل رود»، «قطره قطره»، «من تشنه‌ام»، «اسکیت‌سواری»، «آلودگی صوتی»، «شب یلدا ـ گنجشکه»، «پسته» و «ستاره».

 

سنجاقک ماهنامه‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید باشد.

 

در بخشی از این ماهنامه  ذیل موضوع به‌به! چه بوی خوبی! آمده است: «مامان یک بطری برداشت و مقداری از آن را توی حلوا ریخت. من گفتم: مامان جان! این چی بود که توی حلوا ریختی؟ مامان در بطری را باز کرد و از ما خواست تا آن را بو کنیم. ما هم آن را بو کردیم و گفتیم: به‌به! چه بوی خوبی! مامان این چیه؟ مامان گفت: این گلابه. داداش پرسید گلاب از چی درست میشه؟

 

مامان گفت: گلاب از گل صورتی و خوش‌بو درست میشه به اسم گل محمدی که همنام پیامبر عزیز ما حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله است؛ برای همین هر وقت اسم مبارک او را می‌شنویم یا وقتی گلاب را بو می‌کنیم، ر او صلوات می‌فرستیم. من و داداش دوباره گلاب را بو کردیم و با صدای بلند صلوات فرستادیم: الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد».

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان بهترین پدربزرگ دنیا می‌خوانیم: مادر می‌گوید: مردی بود که بهترین پدربزرگ دنیا بود. یک روز بهترین پدربزرگ دنیا به خانه دخترش رفت، با او سلام و احوالپرسی کرد و گفت: جامه مخصوصم را بیاور و مرا بپوشان! دختر، عبای پدر را آورد و روی او کشید. چند لحظه بعد، دو کودکش آمدند. بعد هم بابای دو کودک آمد. آن‌ها به مادر سلام کردند و گفتند: انگار بوی پدربزرگ می‌آید.

 

بعد همه آن‌ها نزدیک پدربزرگ ایستادند و گفتند: سلام بر شما! اجازه می‌دهید ما هم با شما باشیم؟ پدربزرگ اجازه داد و عبا را روی سر آن‌ها کشید. بعد هم دستش را به آسمان بلند کرد، برای همه آن‌ها دعا کرد و گفت: خدایا! این‌‌ها خانواده من هستند. خدایا! همه خوبی‌ها را به سوی آن‌ها بفرست و همه بدی‌ها را از آن‌ها دور کن! نام بهترین پدربزرگ دنیا حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله است.

 

شماره 129 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه آذر‌ماه 1394 در 36 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات