۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۰۷۴۵۷

کتاب «آیه‌های سرخ» در استان مازندران رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «آیه‌های سرخ» با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد در نخستین یادواره «شهدای قرآنی مازندران» رونمایی شد؛ همچنین در هفته وقف، نمایشگاهی از پژوهش‌های قرآنی در دانشگاه علوم قرآنی شیراز افتتاح شد.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب شهدای قرآنی استان مازندران با عنوان «آیه‌های سرخ» در نخستین یادواره شهدای قرآنی استان  با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رونمایی شد.

 

این کتاب شامل اطلاعات شناسنامه‌ای، سال محل تولد، سال و محل شهادت و بخشی از وصیت‌نامه یا زندگی‌نامه شهدای قرآنی مازندران است. کتاب شهدای قرآنی با نام «آیه‌های سرخ» به زندگی‌نامه و وصیت‌نامه ٩٦شهید از شهدای قرآنی استان می‌پردازد که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاونت قرآن و عترت این اداره کل چاپ شده است.

 

گشایش نمایشگاه پژوهش‌های قرآنی در شیراز

در جریان سفر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان فارس، از سر در دانشکده علوم قرآنی شیراز رونمایی و نمایشگاهی از پژوهش‌های قرآنی به مناسبت هفته وقف افتتاح شد.

 

در آیین رونمایی سر در دانشکده علوم قرآنی شیراز که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد و اوقاف فارس برگزار شد، رئیس دانشکده علوم قرآنی با ارائه گزارشی از روند ساخت این ورودی به عنوان نمادی قرآنی یاد کرد و در ادامه نمایشگاهی از پژوهش‌های قرآنی در این دانشکده گشایش یافت.

 

رونمایی از آثار هنرمندان شیرازی

در ادامه سفر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان فارس گالری «وصال» شیراز با آثار هنرمندان قرآنی افتتاح شد.

 

بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم، از کتاب‌های سیدعلی مومن، نقاش جانباز، نادر لادنی از هنرمندان خوشنویس و مهدی باقرنژاد رونمایی کرد و گفت: تمامی این آثار در مجموعه نگارخانه وصال شیراز عرضه شده و تا یک ماه آینده همه روزه صبح و عصر برپاست و امیدواریم با حمایت مسئولان فرهنگی کشور بتوانیم، هنرنمایی که با دستان و اندیشه خلاق هنرمندان فارس تولید می‌شود را به سراسر کشور و اقسا نقاط دیگر جهان نیز ارائه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی در دانشکده علوم قرآنی گشایش یافت، افزود: در این نمایشگاه پژوهش‌های قرآنی و صنایع دستی مرتبط با قرآن در قالب غرفه‌هایی در مجتمع سینا وابسته دانشکده قرآنی شیراز به نمایش گذاشته شده است./998/د102/ق 

منبع: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظرات