۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۰۷۴۲۴

۷۰ هزار عالم مسلمان هند فتوای محکومیت داعش امضا کردند

خبرگزاری رسا ـ حدود ۷۰ هزار عالم مسلمان هندی با امضای فتوایی در محکومیت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تأکید کردند که این‌ گروه‌ها اسلامی نیستند.
هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حدود 70 هزار عالم مسلمان هندی در جریان یک برنامه دینی در شهر «اجمیر» در ایالت راجستان هند، فتوایی در محکومیت حملات تروریستی به امضا رساندند.

 

محمد سلیم نوری، یکی از علمای هندی که این فتوا را امضا کرد، در گفت‌وگو با روزنامه هندی «تایمز آو ایندیا»، گفت: حدود 1.5 میلیون مسلمان شرکت‌کننده در این برنامه دینی نیز اعتراض خود را نسبت به اقدامات گروه‌های تروریستی ابراز کردند.

 

نوری همچنین از رسانه‌ها خواست که از دادن لقب اسلامی به گروه‌هایی مانند داعش، طالبان و القاعده خودداری کنند.

 

وی افزود: ما می‌خواهیم این پیام را به گوش جهانیان برسانیم که گروه‌هایی مانند داعش، اسلامی نیستند و اعضای آن‌ها را نباید مسلمان دانست.

 

مفتی محمد سلیم نوری، رییس برگزاری این گردهمایی دینی نیز گفت که حملات تروریستی ماه گذشته در پاریس و پذیرش مسؤولیت آن از سوی داعش، علمای مسلمان هند را به صدور این فتوای جمعی برانگیخت تا به جهان اعلام شود که مسلمانان تروریسم را محکوم می‌کنند.

 

محمد احسان رضا خان، از علمای مسلمان راجستان نیز گفت: در قرآن آمده است که کشتن یک انسان بیگناه برابر با کشتن کل بشریت است.

 

علمای هند ضمن محکومیت گروه‌های تروریستی، با ائتلاف کشورهای عضو ناتو علیه داعش مخالفت و اعلام کردند که بمباران‌های آنان به قیمت جان زنان و کودکان بی‌گناه در سوریه تمام می‌شود.

 

آنان اعلام کردند که قدرت‌های غربی باید بر توقف تروریست‌ها تمرکز کنند؛ ولی نه به قیمت جان انسان‌های بی‌گناه./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات