۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۷۲۷۹

برگزاری آیین عزاداری رحلت پیامبر در هند

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از مسلمانان هند جمعه شب همزمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) در آیین های عزاداری و سوگواری شرکت کردند.
هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در هند امسال جمعه شب برگزار شد.


عزاداران هندی در شهرهای مختلف این کشور ازجمله دهلی نو، لکنهو، حیدرآباد، بمبئی و به ویژه کشمیر در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع ) شرکت کردند.


دسته های سینه زنی دردهلی نو حرکت خود را از مسجد جامع کشمیر آغاز و پس از طی مسیر دو کیلومتری در درگاه شریف پایان دادند.


در پیشاپیش دسته های عزاداری پارچه نوشته هایی که روی آن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل درخصوص اهمیت عزاداری به زبان هندی و انگلیسی نوشته شده بود حمل می شد.


دسته های عزاداری و سینه زنی شهر امروهه یکی از مناطق تجمع شیعیان نیز حرکت خود را از محله 'اوکلابی ها' دهلی نو شروع و بعد از پیمودن حدود چهار کیلومتر در حسینیه سفینه خاتمه یافت.


نیروهای امنیتی درطول مسیر امنیت عزاداران را تامین کردند.


در مراسم عزاداری تعدادی از اهل سنت و هندوها نیز به همراه مسلمانان شرکت داشتند.


مراسم عزاداری رحلت حضرت محمد(ص) شب گذشته نیز تا پاسی از شب ادامه داشت و مردم علاوه برعزاداری به سخنرانی رهبران مذهبی گوش دادند.


لکهنو، مرکز ایالت اوتارپرادش، بیشترین جمعیت شیعه را در هند دارد و مراسم عزاداری با شور و هیجان خاصی دراین منطقه برگزار می شود.


همچنین مراسم عزاداری پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع )شب گذشته با حضور مسوولان نهادهای ایرانی و خانواده هایشان در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در دهلی نو برگزار شد./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات