۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۳۰۶۹۵۹

ویژه نامه رحلت رسول اکرم منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ منتشر شد.
ويژه نامه رحلت رسول اکرم  صلي الله عليه و آله و سلم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت رحلت جانگذاز حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم ویژه نامه رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ (www.balagh.ir) منتشر شد.

 

مقالات مناسبتی و سخنرانی‌های مرتبط در خصوص زندگی نامه و ابعاد شخصیتی این پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از بخش‌های ابتدایی ویژه‌نامه می باشد.

 

از دیگر عناوین ویژه‌نامه «رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم» می‌توان به اشعار و پیامک‌های مذهبی ویژه 28 صفر و همچنین چهل حدیث از پیامبر مهربانی اشاره کرد.

 

لینک نرم‌ افزارهای مرتبط در خصوص سیره زندگانی و موضوعات مرتبط با حضرت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله و سلم در بخش پایانی این ویژه‌نامه ارائه شده است.

 

در بخشی از مقاله  سیره و اخلاق پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  می‌خوانیم:

 

مهربانی و اخلاق نیکوی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حدی بود که امام صادق علیه السلام فرمود: روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نماز ظهر را با جماعت خواند، مردم بسیاری به او اقتدا کردند، ولی آن ها ناگاه دیدند آن حضرت بر خلاف معمول دو رکعت آخر نماز را با شتاب تمام کرد (مردم از خودمی پرسیدند، به راستی چه حادثه مهمی رخ داده که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نمازش را با شتاب تمام کرد؟!) پس از نماز از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پرسیدند: «مگر چه شده؟ که شما این گونه نماز را (با حذف مستحبات) به پایان بردی؟»

 

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در پاسخ فرمود:«اما سمعتم صراخ الصبی; آیا شما صدای گریه کودک رانشنیدید؟» معلوم شد که کودکی در چند قدمی محل نمازگزاران گریه می کرده، و کسی نبود که او را آرام کند، صدای گریه او دل مهربان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به درد آورد، از این رو نماز را با شتاب تمام کرد، تا کودک را از آن وضع بیرون آورده، و نوازش نماید.

 

برای مشاهده و استفاده از ویژه نامه رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به  اینجا را کلیک کنید./998/د102/ق 

منبع: سایت بلاغ

ارسال نظرات