۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۶۸۵۶
آیت‌الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

حوزه و دانشگاه دو بازوی توانمند کشور هستند/ ولایتمداری مدیران کشور را در برابر تهدیدات مصون می‌سازد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی حفظ وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو بازوی توانمند علمی و معنوی و زیربنایی مهم برای توسعه و تعالی کشور محسوب می شود.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، صبح امروز چهارشنبه 18آذر ماه در کلاس درس اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی که در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه سبب پیشرفت و بالندگی علمی و آموزشی در کشور می شود.

 

حفظ وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت مهم است

آیت الله دری نجف آبادی حفظ وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت مهم دانست و بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو بازوی توانمند علمی و معنوی و زیربنایی مهم برای توسعه و تعالی کشور محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که تفرقه‌افکنی بین حوزویان و دانشگاهیان یکی از توطئه‌های دشمنان است، خاطر نشان کرد: تفرقه و جدایی بین حوزه و دانشگاه سبب نفوذ دشمن در جریان فکری و اجرایی کشور می شود.

 

حوزه و دانشگاه دو نهاد برای خدمت به کشور

امام جمعه اراک افزود: وحدت میان حوزه و دانشگاه سبب آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی است و تبادل اندیشه و همچنین یافته‌های جدید علمی از روش‌های مطلوب تعامل وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

آیت الله دری نجف آبادی حوزه و دانشگاه را دو نهاد برای خدمت به کشور دانست و بیان کرد: مردم و دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند و خود را یکپارچه در برابر نفوذ دشمن در بنیان‌های علمی قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بهره مند شدن از تمام ظرفیت‌های علمی، مذهبی و فرهنگی حوزه و دانشگاه در تعالی جامعه بسیار مهم و ارزشمند محسوب می شود و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علم‌آموزی و تعلیم جامعه و بهره‌مندی از اصول اسلامی و مذهبی چراغ روشن رسیدن به کمال است.

 

شهدای ایران اسلامی جان خود را در راه اسلام و معنویت از دست دادند

امام جمعه اراک با بیان این که ارادت مدیران به ولایت‌فقیه ظرفیت ارزشمندی است که کشور را در برابر تهدیدات مصون می‌سازد، گفت: ارادت قلبی مدیران به ولایت فقیه در همه امور مصونیتی در برابر تهدیدات مختلف دشمنان است و هرگز نباید از این ظرفیت ارزشمند خداداد غافل بود.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که شهدای ایران اسلامی جان خود را در راه اسلام و معنویت از دست دادند، افزود: شهدای کشور برای جریان لائیسم، لیبرالی و سکولار جان خود را نداده اند آنان به ظرفیت های عمیق و انسانی اسلام و اهداف و ارزش های والای آن پایبند بودند و می دانستند که محور هر برنامه در نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با تفسیر آیات 35 تا 40 سوره نور همگان را به حرکت در مسیر راستین اسلام ناب محمدی(ص)توصیه کرد و بیان کرد: اشاعه صلح و دوستی تکلیف هر مسلمان شیعه است و تمامی مدیران وظیفه دارند با درک صحیح از اسلام و قرآن و پرهیز از عملکرد ضعیف و انحرافی ، اسلام و تشیع را زیر سئوال نبرند و برای اعتلای اهداف و ارزش های اسلامی بکوشند./842/202/ب3

ارسال نظرات