۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۳۰۶۸۱۵
کارشناس و مبلغ حوزوی:

کربلا عرصه امتحان سخت برای یاران امام حسین بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این که امتحان هر چه مشکل‌تر باشد، پاداش آن نیز بزرگ‌تر است، گفت: عرصه کربلا عرصه امتحان و سختی‌ها است،‌ امیدواریم بتوانیم که از همه امتحان‌های الهی سربلند بیرون بیاییم.
مراسم باشکوه عزاداري اربعين حسيني در کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی کارشناس و مبلغ حوزوی، در مراسم عزاداری پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) با اشاره به برخی آداب و احکام نماز جمعه گفت: برای رفتن به نماز جمعه سفارش شده است که انسان پیاده به سمت نماز جمعه برود و غسل بکند و برای رفتن به نماز جمعه خود را اصلاح بکند.

 

وی با بیان این که نماز جمعه اجتماع هفتگی مسلمانان است، ابراز کرد: خداوند در سوره مبارکه جمعه می‌فرماید «یا ایها الذین امنوا إذا نودی للصلوة من یوم الجمعه فاسعو الی ذکر الله»، یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید، برای نماز جمعه بشتابید نه این که در رفتن به نماز جمعه تعلل بکنید.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: در حدیث است که چهار چیز سبب بخشیده شدن کامل و سفید شدن پرونده انسان می‌شود و این چهار عمل توبه از گناه، حج مقبول، نماز جمعه و عیادت از مریض سبب پاک شدن انسان می‌شود و برکات بسیاری برای انسان در پی دارد.

 

وی با اشاره به این که خداوند در پایان آیه نماز جمعه می‌فرماید که تجارت و کسب و کار را رها کنید، ادامه داد: خداوند می‌فرماید که من از خیر و برکت نماز جمعه چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید، انسان باید با رفتن به نماز جمعه موجبات برکت را فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد: خداوند انسان را آزمایش می‌کند، انسان باید در معرض آزمایش‌های خداوند قرار گیرد، می‌فرماید «و نبلوکم بالشر و الخیر فتنة»، یعنی ما انسان را با سختی‌ها و راحتی‌ها می‌آزماییم، خداوند از انسان امتحان می‌گیرد تا انسان در قیامت نگوید چرا بدون دلیل به من جزا می‌دهی.

 

وی ادامه داد: خداوند مردم را مبتلا می‌کند تا بداند که در قلب‌هایشان چه چیز وجود دارد،‌آیا این اعتقاد لقلقه زبانشان است، یا واقعا ادعای دین‌داری می‌کنند، انسان نباید به مال زیاد داشتن خوشحال شود چون ممکن است این امتحان خداوند باشد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که امتحان هر چه مشکل‌تر باشد، پاداش آن نیز بزرگ‌تر است، ابراز کرد: عرصه کربلا عرصه امتحان و سختی‌ها است،‌ امیدواریم بتوانیم که از همه امتحان‌های الهی سربلند بیرون بیاییم، خدا ما را می‌آزماید تا صابران و مجاهدان ما را معلوم کند./914/203/ب3

ارسال نظرات