۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۳۰۶۷۷۴

ماهنامه ماهک در گام شصت و هفتم

خبرگزاری رسا ـ شماره 67 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهنامه ماهک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و هفتمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه آذر‌ماه 1394 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «شعر/ دعای بزرگ»، «امام مهربان»، «خدای یتیم‌نواز»، «راه خانه»، «رنگ‌آمیزی کنید»، «جدول صفر» و «بیا به شهر ما/ آذربایجان شرقی» برخی از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخش اول سلام این ماهنامه آمده است: «بابا گفت: روزی که امام زمان به امامت رسیدند، روز بزرگی برای ما است. به خاطر این عید می‌خواهیم به جمکران برویم. با خوشحالی گفتم: من هم با پول تو جیبی‌هایم شکلات می‌خرم. می‌خواهم به بچه‌هایی که در حیاط جمکران هستند، عیدی بدهم. قبول؟ بابا خندید و گفت: باشد قبول!»

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه با عنوان خدای یتیم‌نواز می‌خوانیم: حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله، وقتی به دنیا آمد یتیم بود. یعنی پدرش قبل از تولد او از دنیا رفته بود و فقط مادرش زنده بود. پس از تولد هم تا پنج سال دور از مادر و شهر مکه، پیش دایه‌اش بانو حلیمه بود.

 

محمد شش‌ساله که شد مادرش فوت شد. عبدالمطلب پدربزرگ مهذبانش محمد را پیش خودش برد. دو سال بعد وقتی محمد هشت‌ساله شد، پدربزرگش هم از دنیا رفت و عمویش ابوطالب او را بزرگ کرد. محمد خیلی سختی کشید. وقتی چهل‌ساله شد، خدای مهربان او را آخرین پیامبر خود کرد تا مردم را راهنمایی کند.

 

خدای بزرگ در آیه شش سوره ضحی به یاد حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله می‌اندازد که؛ «یتیم بود اما خدای مهربان مراقب او بود تا بزرگ و قوی و ثروتمند شود». به خاطر همین خداوند از او می‌خواهد با یتیمان و فقیران مهربان باشد.

 

از دیگر موضوعات مطرح شده در این ماهنامه می‌توان به عناوینی همچون «یه تکه از زمین/ شهر شوش»، «سرباز کوچک/ نمی‌خواهد مشق بنویسی!»، «ویتامین‌سرا/ انجیر»، «این چهار نفر»، «مهدی‌یار صبور»، «داستان‌های شما»، «نقاشی‌های شما» و «مهربان مثل امام» اشاره کرد.

 

شصت و هفتمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه آذرماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات