۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۰۶۶۳۳

نقش یک روستا در جنگ در کتاب «مهرنجون» بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «مهرنجون» درباره نقش یک روستا در جنگ از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
محمد محمودي نورآبادي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «مهرنجون» درباره نقش یک روستا در جنگ به قلم محمد محمودی نورآبادی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

محمودی درباره کتاب مهرنجون گفت: این کتاب برگرفته‌شده از خاطرات من و تعدادی از رزمندگان روستای محل تولدم «مهرنجون» است.

 

وی افزود: بخشی از خاطرات این کتاب برگرفته از یادداشت‌های روزانه‌ای است که طی این مدت در جنگ نوشته بودم و بخش دیگر با مراجعه به حافظه و با یادآوری وقایع بوده است.

 

این نویسنده ادامه داد: در خلال خاطراتی که در این کتاب گفته‌شده بازخوردها و نقشی که یک روستا می‌تواند در جنگ داشته باشد آن‌هم روستایی که نزدیک به جنگ نبوده و کیلومترها از جنگ فاصله داشته نیز بیان‌شده است.

 

نورآبادی، افزود: من بیش از شهر، فضای روستا و ایلات را درک کرده‌ام، به همین خاطر دوست دارم فضای داستان‌هایی که روایت می‌کنم از این مناطق انتخاب کنم. من با تلخی و شیرینی زندگی روستایی آشنا هستم وزندگی و نویسندگی خودم را مدیون این فضا می‌دانم.

 

وی درباره ویژگی اصلی این کتاب گفت: مهم‌ترین ویژگی این اثر این است که برای اولین بار نقش یک روستا در جنگ نشان داده‌شده و دیگری آن نگاه بومی و توجه به خورده فرهنگ‌ها است و نکته سومی که می‌توان به آن اشاره کرد نگاه به نسل نوجوان در این اثر است زیرا تمام خاطراتی که در این کتاب آورده شده خاطرات نوجوانان از جنگ است؛ البته خاطرات بزرگ‌سالان نیز در این کتاب به تصویر کشیده شده است./998/د102/ق 

منبع: سوره مهر

ارسال نظرات