قرآن پس از پیامبر اکرم بزرگ ترین سند در میان مسلمانان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه یک شنبه(15 آذرماه) در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد، با اشاره به خطبه ای از امام علی(ع) مبنی براین که «لولا حضور الحاضر و قیام الحُجّةِ بوجود النّاصر و ما اخذَ الله علی العلماء ان لا یُقارّوا علی کِظّة ظالمٍ و لا سَغَبٍ مظلوم لاَلقیتُ حَبْلَها علی غاربها» ابراز داشت: در ذیل خطبه شقیقه امام علی(ع) سه موضوع و مسأله برای خلافت اسلامی بیان می کنند.
وی با اشاره به این که این سه مسأله سبب احساس مسؤولیت انسان نسبت به جامعه می شود، ادامه داد: امام علی(ع) می فرمایند که من به واسطه این سه مسأله خلافت را قبول کردم.
این مقام مسؤول با اشاره به این که قرآن نخستین موضوع است، ادامه داد: مفسرین نهج البلاغه گفته اند که مقصود امام علی(ع) در خطبه شقشقیه از کلمه «حضور الحاضر» در حقیقت قرآن است.
آیت الله شفیعی با تأکید براین که قرآن پس از پیامبراکرم(ص) بزرگ ترین سند در میان مسلمانان است و هیچ انسانی نمی تواند از دستور قرآن تجاوز کند، خاطرنشان کرد: در صورت عدم وجود قرآن مدرک دوم برای خلافت، اتمام حجت است؛ چراکه ناصری برای مردم وجود دارد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از آنکه برخی ها با امیرالمؤمنین(ع) بیعت نکردند، دیگر تکلیفی برعهده ایشان وجود نداشت؛ چراکه مسؤولیت هنگامی شروع می شود که مردم بیایند و با او بیعت کنند.
وی با اشاره به این که دلیل سوم خلافت، تعهد خداوند از عالمان و آگاهان است، ادامه داد: پروردگار تعهد گرفته هنگامی که گرسنه یا بیچاره ای را می بینند ساکت نباشند و در هنگام ظلم ظالم علیه مظلوم سکوت اختیار نکنند؛ اگر این سه مسأله نبود ریسمان و مهار شتر خلافت را بر کوهان آن می انداختم.
این مقام مسؤول بیان داشت: ابن عباس روایت می کند، روزی دیدم امیرالمؤمنین(ع) نشسته و کفش پاره ای را وصله می زنند، گفتم آقا از این کفش دست بردارید شما خلیفه مسلمین هستید... در ادامه حضرت سر خود را بالا کرد و لبخندی زد و فرمود، به خدا سوگند این پاره کفش بی ارزش برای من از حکومت بر شما دوست داشتنی تر است./9453/202/ب3