۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۰۶۳۹۷
حجت الاسلام سبحانی نیا در صحن علنی مجلس:

در صورت بسته نشدن PMD اجرای برجام متوقف خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر شورای حکام حتی یک پنجره کوچک برای بسته نشدن PMDباقی بگذارد، ایران برجام را اجرا نخواهد کرد و برجام متوقف خواهد شد.
حجت الاسلام سبحاني نيا

به گزارش خبرگزاری رسا،حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با عرض تسلیت به مناسبت اربعین و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: اربعین ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد که عقول و قلوب را جذب عظمت منطق خویش ساخته است. اربعین نهضت خونبار و جاودانه امام حسین است که روز به روز در پهنای گیتی رو به گسترش است و تا غلبه جبهه حق علیه باطل پیش خواهد رفت.

 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیاده‌روی روز اربعین ادامه داد: اربعین روز زیارت و زیارت تجدید با میثاق و آرمان‌های سید و سالار شهدا امام حسین (ع) است. حدود 27 میلیون عاشق از سرتاسر دنیای اسلام و ایران اسلامی برای تجدید میثاق به کربلا رفتند و با کمترین مشکل به لطف خداوند در حال بازگشت هستند.

 

وی ضمن تبریک به دولت و ملت عراق از همه دست‌اندرکاران این اجتماع و همایش بی‌نظیر در ایران و عراق قدردانی کرد و گفت: امیدواریم جذبه و شکوه اربعین سرفصل‌های جدیدی در باب ترویج معارف حقه اسلام و نیز انسجام ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان در مجاهدت و مقاومت با ظلم و ظالم به‌وجود آورده باشند.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا در ادامه به موضوع گزارش آمانو از پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و عنوان کرد: پس از چند هفته انتظار گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در موضوع PMDو مسائل ادعایی به شورای حکام ارائه شد. این گزارش در بند 88 تصریح دارد که فعالیت مشکوک هسته‌ای در ایران بعد از سال 2000 و 2009 وجود ندارد.

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در این‌خصوص در عالی‌ترین سطوح کشور بسیار شفاف،‌ روشن و قاطع است، تاکید کرد: اگر شورای حکام حتی یک پنجره کوچک برای بسته نشدن PMDباقی بگذارد، ایران برجام را اجرا نخواهد کرد و برجام متوقف خواهد شد.

 

وی ادامه داد: شورای حکام و 1+5 با توجه به این گزارش باید بین PMDو برجام یکی را انتخاب کنند.

 

این نماینده با اشاره به روز 16 آذر و دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو در سراسر کشور را گرامی داشت و گفت: بر حفظ نقش سازنده دانشجو در آرمان‌خواهی و روحیه انقلابی و استکبار‌ستبزی و تلاش برای توسعه همه‌جانبه کشور تاکید می‌کنم.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به وظیفه نظارتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که از سوی مجلس برای این کمیسیون تعیین شد، گفت: در هفته گذشته از سایت نطنز بازدیدی صورت گرفت و در آینده از سایت فردو و آب سنگین اراک بازدید خواهیم کرد و پس از دریافت گزارش از سوی وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوطه نتیجه را به استحضار مجلس می‌رسانیم.

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه به تیم اقتصادی دولت درخصوص شرایط نامناسب اقتصادی برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر به‌خصوص بازنشستگان تذکر داد و توصیه کرد که عدالت ایجاب می‌کند در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری به‌خصوص در بودجه سال 95 و برنامه ششم جایگاه این اقشار به صورت ویژه و پررنگ مدنظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش درخصوص پرداخت پاداش معوق خدمت فرهنگی بازنشستگان سال 93 اقدام لازم را انجام دهند.

 

این نماینده از وزارت نفت نسبت به گازرسانی به 110 روستای حوزه انتخابیه تشکر کرد و نسبت به تسریع وصل انشعاب گاز خانگی در این روستاها تذکر داد.

 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت نفت نسبت به تسریع گازرسانی به روستاهای بخش سرولایت و شهر همت‌آباد، همچنین روستای گرماب به دلیل سردسیری این مناطق اقدام کند.

 

وی ادامه داد: کسبه ، اصناف و بازاریان شهرهای نیشابور و فیروزه به دلیل رکود اقتصادی با مشکلات جدی روبرو هستند. از وزارت اقتصاد و دارایی می‌خواهم نسبت به کاهش فشارهای مالیاتی این قشر خدوم برنامه‌ریزی و اقدام جدی به‌عمل آورند.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا از دستگاه نظارتی و اجرایی انتخابات خواست تا نسبت به تبلیغات زودهنگام و هزینه بسیار بالا با منشأ نامشخص و ناسالم برخورد کند.

 

این نماینده خطاب به وزارت بهداشت و درمان گفت: نسبت به ارتقای دانشکده پزشکی به دانشگاه و کمک به رفع کمبود تخت بیمارستانی با ساخت بیمارستانی 320 تختخوابی مصوب دولت اقدام لازم صورت گیرد. همچنین ضمن تشکر از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم نسبت به آسفالت راه‌های روستایی و آنتی در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه اقدام موثر صورت بگیرد.

 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت کشور و دادگسری نسبت به حل مشکل پدیده شاندیز که بیش از 120 هزار سهامدار دارد، اقدام کند. /858/د102/ج

ارسال نظرات