۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۱۶۸
آیت الله قبلان:

رویارویی با چالش‌ها و مشکلات نیازمند وحدت و همدلی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان از علمای لبنان با اشاره به تاثیر مثبت مذاکره در حل بحران‌ا تاکید کرد که مبارزه با مشکلات نیازمند وحدت و همدلی امت اسلامی است.
آيت الله قبلان، نايب رييس مجلس اعلاي شيعيان لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس شیعیان لبنان در دیدار با گروه «انجمن گفت‌وگوی اسلامی» آزادی گروگان‌های ربوده شده را به همگان تبریک گفته و تاکید کرد که خوشحالی مردم لبنان زمانی کامل می‌شود که سایر گروگان‌های دربند داعش نیز آزاد شده و به کشور بازگردند.
 
وی با تقدیر از زحمت‌های تمامی گروه‌ها در مختومه کردن این پرونده ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های نظامیان برای آزادی سایر گروگان‌های ربوده شده به نتیجه رسیده و کشور غرق در شادی شود. ارتش و نیروهای مقاومت لبنان توانایی به ثمر نشاندن دستاوردهای بسیار بزرگتری را دارند و این مهم با آزادی سایر اسرا محقق خواهد شد.
 
آیت الله قبلان خاطر نشان کرد: امت اسلامی با همکاری تمامی مردم در جهت نشر خیر، نیکی، اصلاح، تقویت فرهنگ مذاکره و مشورت، در مسیر صحیح حرکت خواهد کرد. گفت‌و‌گوهای اسلامی الگویی وحدت گرایانه و فاقد رویکرد مذهبی است زیرا امت اسلامی نیازمند همدلی و یکی شدن تلاش‌ها در راستای حفظ وحدت اسلامی در رویارویی با خطرها و چالش‌ها است.
 
این عالم لبنانی افزود: بیروت نماد وحدت ملی و همکاری سازنده مردم آن است که مردم فراوانی را در خود جای داده و ما باید این وحدت ملی و اسلامی میان مردم را حفظ کنیم تا کشور پناهگاهی برای همگان و جامعه‌ای برای تمامی گروه‌های لبنانی باشد.
 
وی در پایان بر ضرورت صیانت از بیروت به عنوان نماد تنوع اسلامیمسیحی و الگوسازی آن برای همزیستی و وحدت ملی تاکید کرد./981/ب902/ک
ارسال نظرات