۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۶۱۳۴
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

مدهامتان مسیر را برای تعمیق مباحث قرآنی در جامعه باز کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک در دیدار با رؤسای کمیته های 13گانه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، حرکت این مسابقات در مسیر تعمیق معارف دینی برگرفته از قرآن کریم را لازم و ضروری برشمرد.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رؤسای کمیته های 13 گانه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که (24 لغایت 27 آذر) به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: جمع آوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) پیرامون قرآن و تبدیل آن به دستورالعمل اجرایی به صورت کار آمد و کاربردی بسیار مهم است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فهم و عمل به قرآن را مهم برشمرد و افزود: آن چیزی که دنیا را تسلیم کرده است محتوای غنی فرهنگ قرآن است و نباید اجازه دهیم که این مهم دستخوش تغییرات شود.

 

وی به رشد مباحث علمی و فناوری در دنیا اشاره کرد و بر ضرورت تعمیق در مباحث دینی تأکید کرد.

 

حجت الاسلام سالک اظهار داشت: تعمیق در معارف دین از منبع قرآن و همچنین ارتقا فهم سیاسی توام با بصیرت جامعه به مقتضای مجموعه ارزش های قرآنی، دو زیر ساخت مهم و مورد نیاز جامعه است.

 

وی افزود: اگر امروز از این دو موضوع غافل شویم، دشمنان برنده میدان خواهد شد چرا که دشمنان مسائل اساسی و اعتقادی ما را با طرح شبهات مختلف زیر سوال می برند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راه حل مبارزه با افرادی که ضد قرآن و ضد عترت قرآن هستند، رشد و ارتقای سیاسی مردم توام با بصیرت و تعمیق در معارف دینی است.

 

وی در ادامه گفت: اگر کسی بخواهد در نگاه قرآن جزء محسنین باشد به گفته خود قرآن باید در راه قرآن جهاد کند و تعهد قرآن این است که راه حقیقت را به او نشان خواهد داد.

 

حجت الاسلام سالک تصریح کرد: وقتی مردم بدانند صالحان در نگاه قرآن چه کسانی هستند و انسان با چه شیوه هایی به این مقام خواهد رسید، تلاش برای رسیدن به آن را انجام خواهد داد و جشنواره مدهامتان نیز با تکیه بر مردم می تواند مسیر را برای تعمیق مباحث قرآنی در جامعه باز کند.

 

وی ترویج فرهنگ قرآن و عترت قرآن را نیازمند یک عزم ملی برشمرد و افزود: عزم ملی از مسؤولان آغاز می شود و باید در راستای حمایت های مالی و برای مقابله با تهاجم فرهنگی و فرهنگ که به گفته رهبری مظلوم است کار کرد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که می تواند در مقابل استحاله فرهنگی بایستد، قرآن و عترت است.

 

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، دبیر اجرایی دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان و معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به ارائه گزارشی از روند برنامه های این مسابقات و اقدامات صورت گرفته به منظور هر چه بهتر برگزار شدن آن، پرداخت./1305/102/ب1

ارسال نظرات