۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۵۹۰۲
رسانه چینی:

نامه اخیر رهبرایران گفت وگوی بی واسطه با جوانان غربی است

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه اینترنتی معتبر چینی زبان با بازتاب نامه نگارش شده توسط رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، این اقدام را به مثابه 'دیالوگ مستقیم رهبر عالی ایران با جوانان غربی' دانست.
رهبر انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه تحلیلی – خبری «گوآجی زای شین» به عنوان یکی از رسانه های پرمخاطب و معتبر فعال چینی در محیط مجازی درگزارشی با اشاره به انتشار متن دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی نوشت : رهبر عالی ایران با انتشار دومین نامه اش به جوانان غربی از آنان خواست که از شرایط کنونی غرب درس بگیرند.


این رسانه پرمخاطب چینی زبان با بیان اینکه آیت الله خامنه ای بر نقش جوانان اروپایی در ساخت آینده غرب صحه گذاشته اند، نوشت: عالی ترین مقام روحانی ایران ساخت آینده ای بهتر برای جهان و غرب را از جمله رسالت های جوانان غربی توصیف کرده که با آموختن از حوادث جاری در غرب محقق می شود.


«گوآجی زای شین» نامه نگاری رهبر انقلاب را نوعی دیالوگ میان یک رهبر عالی رتبه با جوانان غربی توصیف کرده و افزوده است:رهبر ایران درنامه ای که خطاب به جوانان غربی نوشته ضمن ابرازناراحتی از حوادث تروریستی پاریس به مخاطب نامه اش تاکید کرده که حوادث جاری درفلسطین، عراق، لبنان وسوریه نیز مشابه وقایع پاریس بوده و بنابراین به همان میزان غم انگیز است.

 


دربخش دیگری از این گزارش که با عنوان 'رهبر عالی ایران تروریسم را دشمن مشترک غرب و جهان اسلام دانست' منتشر شده، آمده است:آیت الله خامنه ای با اشاره به آزار واذیت های مکرر تروریست ها علیه جهان اسلام و مسلمانان در نامه دوم خویش، پدیده تروریسم را دشمن مشترک جهان اسلام و کشورهای اروپایی دانسته است.

 

این رسانه پرمخاطب چینی درمحیط مجازی که اغلب ازجمله منابع مورد استناد رسانه های رسمی چین ازجمله روزنامه های دولتی این کشور محسوب می شود، همچنین می افزاید: رهبر ایران در این نامه با انتقاد از بکارگیری استانداردهای دوگانه از سوی غرب درمواجهه با تروریسم این موضوع را یکی از ریشه های خشونت های تروریستی اخیر در غرب دانسته و از جوانان غربی خواسته است در برداشت شان از جهان اسلام و جریانات تروریستی تجدیدنظر نمایند.


رسانه چینی زبان همچنین با اشاره به نامه سابق مقام معظم رهبری به جوانان غربی یادآور می شود: آیت الله خامنه ای در بیست و یکم ژانویه سال جاری میلادی نیز با نگارش نامه ای خطاب به جوانان غربی لزوم درک بی واسطه
حقایق دین اسلام از سوی آنها را مورد تاکید قرار داده بود.


«گوآجی زای ین»درادامه تاکید و روشنگری رهبرمعظم انقلاب در خصوص فعالیت های جریانات تروریستی و ماهیت متفاوت گروه های تروریستی واقدامات آنها بااصول اسلامی راازجمله ویژگی های جدید نامه اخیرایشان به جوانان اروپایی دانسته است./982/ب101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات