۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۰۵۱۴۳
حجت الاسلام صالحی خوانساری:

قمه زنی اسبابی برای اسلام هراسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان این که در آخرالزمان سیل شبهات و فتنه ها سرازیر می شود، گفت: دشمن با تمام قدرت و وسایل رسانه ای و تبلیغی به اسلام هراسی می پردازد و یکی از اسباب آن ها قمه زنی در عزاداری سیدالشهدا است.
حجت الاسلام صالحي خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در حرم امام رضا(ع) با اشاره به انتظار اموات در شب و روز جمعه اظهار کرد: از شب جمعه ارواح اموات از عالم برزخ مرخص می شوند و در اطراف خانه های خانواده و بازماندگانشان هستند، می آیند و همانند پرنده پرپر می زنند و التماس می کنند که شما در دنیا هستید و همه چیز هست اما برزخ بیایان بی آب و علف است که اموات در آن گرسنه، تشنه و برهنه اند، آن ها از شب جمعه  منتظر خیرات ما هستند که برای اموات لباس، غدا و آب می شود.

 

وی با اشاره به شبهات آخرالزمان اظهار کرد: به بیان امام صادق (ع) در آخرالزمان شبهات بر دل و دین شما می ریزد و دنیایتان را دنیای شبهه می کنند آنجاست که مسلمانان در مرز خطر هستند چه بسا جوانان نسل ما که تجربه و اطلاعات کافی نسبت به معارف ندارند گرفتار می شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: از طرفی امام رضا(ع) به حسن بن محبوب فرمودند: زمانی که شیعه چهارمین فرزند مرا گم کند، گرفتار فتنه، فتنه کور و کر یعنی سردرگم می شود و امام صادق(ع) به نقل جدبزرگوارشان در خصوص نقش ائمه(ع) در دنیا و آخرت ما بیان کردند «هر کس در دنیا قیراطی(ذره ای) به نسل معصوم من کمک و خدمت کند من در قیامت به اندازه قنطار (بسیاری) او را عوض می دهم این وعده را پیامبری می دهد که وجودش برای همه عالم رحمت است.

 

اسلام هراسی و ایران هراسی

حجت الاسلام صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: زمان ما آخرالزمان و زمان غیبت است، از این رو سیل و رگبار شبهات به دل و دین مسلمانان، نسل و ناموس ما ریخته می شود، بدترین، این زمان سخت ترین و شرترین زمان است.

 

وی تصریح کرد: دشمن علیه اسلام و شیعه با تمام قدرت و وسایل رسانه ای و تبلیغی عمل می کند و به اسلام هراسی می پردازد یعنی بشر را از اسلام می ترساند و چون 90 درصد کشور ایران مسلمان و شیعه است ایران هراسی را هم تبلیغ می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رشد تبلیغات ضد اسلام گفت: از ابتدای اسلام تا قبل از انقلاب ایران یعنی بیش از 14 قرن قبل، هزار و 500 کتاب علیه اسلام نگاشته شده است و از 36 قبل تا امروز سه هزار و 500 کتاب علیه اسلام نوشته شده است.

 

قمه زنی اسبابی برای اسلام هراسی

وی با اشاره به این که دشمن دنیا را از اسلام ناب که اسلام تشیع است می ترساند، اظهار کرد: تبلیغ اسلام هراسی و ایران هراسی عوامل زیادی دارد که یکی از آن ها وجود قمه زنی در عزاداری های گذشته ما است.

 

حجت الاسلام صالحی خوانساری مطرح کرد: آمریکایی ها با فیلم برداری از صحنه های قمه زنی و سرتا پا خونی شدن مردم فیلمبرداری و به سینماهای خود بردند و به مردم دنیا گفتند که هر کس بخواهد مسلمان شود باید اول خون خودش را بریزد در غیر این صورت اسلام کسی پذیرفته نیست.

 

سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امام راحل و رهبر انقلاب تأکید کردند که از قمه زنی بپرهیزید؛ قمه ضد ارزش شده زیرا دنیا از قمه زنی سوء استفاده و مردم را از اسلام می ترساند اما متأسفانه برخی به طور کلی تمایل به گوش کردن ندارند و بعضی چون با انقلاب حالت لجاجت و کینه توزی دارند، خلافش عمل می کنند.

 

پیاده روی های اربعین بهترین مظهر عزاداری است

وی با اشاره به این که بهترین مظهر عزاداری و عشق به امام حسین(ع) پیاده روی های اربعین است، خاطرنشان کرد: مظهر تمار عیار عزاداری سیدالشهدا پیاده روی از نجف تا کربلا در سال گذشته بود و امسال نیز با حضور بیش از 20 میلیون این عشق در دنیا جلوه می کند.

 

حجت الاسلام صالحی خوانساری عنوان کرد: 73 فرقه مسلمان داریم که یک فرقه آن مسلمان 12 امامی است در این میان وهابی سعودی که خود را مسلمان می داند تمام فرق اسلامی را یا مشرک و یا کافر می پندارد و با پول نفت بی انتهایشان تبلیغ مشرک بودن ما را می کند و امام جمعه آن ها به طور رسمی اعلام کرد ریختن خون شیعه جزایش بهشت است.

 

وی افزود: در بین مردم کشورمان یه مشت فرد خبیث تبلیغ کردند نماز همانند کتاب خواندن یا خریدن خانه امری شخصی است و کسی که نماز نمی خواند را نباید امر به معروف نماز کرد زیرا عملش فردی است که به طور کامل بر خلاف گفته خدا و رسولش است.

 

از بین روفتن قداست ازدواج

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز جهان به طور کامل در اختیار ماهواره، اینترنت حتی ها تلفن های همراه قرار دارد که تمام جهان را با هم مرتبط کرده است، ماهواره در اختیار ما گذاشتن از روی دلسوزی نیست بلکه برای گرفتن چیزی از ما است.

 

وی بیان کرد:‌ ماهواره ها کار را به جایی رسانده اند که قداست ازدواج؛ سنت پیامبر(ص) زیر پا رفته گذاشته شده است و پدر و مادران که برای فرزند خود به خواستگاری می رفتند از بین رفته و متأسفانه به این واسطه امکانات مجازی دختر و پسر خود با هم آشنا می شوند و زندگی می کنند./1308/202/ب1

ارسال نظرات