۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۳۰۵۱۲۵
استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد:

مراکز علمی بدون سیاسی کاری تنها به تولید علم و اندیشه بپردازند

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت شتاب علمی کشور، گفت: مراکز علمی باید بدون هر گونه سیاسی کاری و سیاسی بازی تنها به تولید علم و اندیشه بپردازند.
روز فناوري هسته اي

حسین محمدی، استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری به پیشرفت و شتاب علمی کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در 6 ماه اخیر دو بار با اساتید دانشگاه های کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که این نقطه عطف نشان می دهد مراکز علمی باید بدون هر گونه سیاسی کاری و سیاسی بازی تنها به تولید علم و اندیشه بپردازند.

 


وی ادامه داد: نباید بگذاریم تا برخی سلایق و سیاسی کاری ها شتاب علمی کشور را متوقف کرده و غفلت از جایگاه اخیر کشور نابخشودنی است؛ همچنین رفتار اشتباه برخی از دانشگاه های کشور در زمینه سیاست پیشرفت و جهش علمی کشور را کاهش داده و این نشان می دهد که اگر ملتی علم و فناوری روز دنیا را داشته باشد، لازم نیست تا حقارت و ذلت را تحمل کند.

 


استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که ملت انقلابی هرگز نباید دست خود را به سمت بیگانگان دراز کند، تصریح کرد: امروز و در بالاترین سطح معارضه با دشمنان نظام و در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی، دانشگاه های کشور هزینه ای را پرداخت کردند و چندین نفر از اندیشمندان خود را در سنگین تر جهاد علمی از دست داده اند، بنابراین مسیر باید بدون هر گونه توقف و سهل انگاری با تمام توان ادامه پیدا کند. 

 


محمدی با بیان این که لازم است تا دانشگاه ها و مراکز علمی از فضای تفکر غرب و شرق خارج شوند، تاکید کرد: امروز قرائت اسلام آن هم از بستر دانشگاه های اسلامی ضروری است زیرا که دین اسلام به عنوان کامل ترین دین خداوند متعال برای همه عرصه ها به ویژه عرصه علمی برنامه های مدونی را دارد.

 


وی ادامه داد: امروزه جریان دانشجو و دانشگاه ها جریانی حداکثری و آرمانخواه است و مهم ترین هدف آن، پیشرفت و تولید علم با مبانی اسلامی است، همچنین نباید اجازه دهیم تا برخی از روشنفکران غرب زده داخل کشور در دانشگاه ها توسعه مد نظر غرب و تفکر غربی را به مراکز علمی کشور ارائه یا تحمیل کنند.

 


استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که استقلال و عزت یک ملت را می توان فدای پیشرفت آن کشور کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که این تفکر غلط و بیهوده بوده و هر کشوری می تواند در سایه اتکا به دانشمندان خود و میدان دادن به آنها، علمی را ارائه دهند که به مانند امروز جبهه استکبار را از پیشرفت های علمی مایوس و نگران کند./864/302/ب1

ارسال نظرات