۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۰۷۰
آیت الله نجفی:

برخی کشورها از راه تروریسم تجارت می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از بی‎توجهی جهانیان نسبت به مبارزه با تروریسم به شدت انتقاد کرد و افزود که برخی کشورها از راه تروریسم به تجارت می‎پردازند.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با هندریک والتمانس سفیر جدید کشور هلند در بغداد نسبت به حضور گسترده تروریست ها در عراق ابراز تأسف کرد و گفت: عراق با باندهای تروریستی مواجه بوده و شاهد خونریزی و تجاوز به نوامیس و توهین به مقدسات هستیم. متأسفانه برخی کشورها به حمایت گسترده مالی و معنوی از این باندهای تکفیری می پردازند.

 

وی افزود: مبارزه با داعش به دیدگاه روشن بین المللی نیاز دارد. جامعه جهانی اگر در جنگ با تروریسم جدی است باید ابتدا منابع مالی و معنوی این پدیده را ریشه کن کند.

 

حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد: بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست که برخی کشورها با حمایت از تروریسم و تروریست ها به تجارت می پردازند و عملیات تروریستی که در روزهای گذشته در اروپا رخ داد نیز نتیجه اهمال نسبت به کشورهای حامی تروریسم بود.

 

این مرجع تقلید بر لزوم احترام به حاکمیت و وحدت عراق تأکید کرد و گفت که روابط با کشورهای خارجی باید بر اساس احترام کامل به حاکمیت عراق باشد.

 

وی همچنین در دیدار با جمعی از زائران عراقی و خارجی اربعین حسینی، پایبندی مومنان به فداکاری که اباعبدالله(ع) در راه حفظ اسلام داشت را خواستار شد.

 

حضرت آیت الله نجفی گفت: شعائر حسینی سبب به لرزه درآمدن پایه های حکومت طاغوت شده است چرا که آنان انقلاب باطل و ظلم و استبداد ستیزی امام حسین(ع) را به خوبی می شناسند./980/ب902/د

ارسال نظرات