۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۰۴۸۸۴
آیت‌الله نعیم آبادی:

فرهنگ ناب ایثار، شهادت و ولایت مداری را باید از عاشورا گرفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با بیان این‌که عبرت‌ها و درس های عاشورا مهم‌ترین سرمشق برای مسلمین جهان است، گفت: فرهنگ ناب ایثار و شهادت و ولایت مداری را باید از عاشورا برگرفت.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز با تسلیت ایام محرم و فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: عبرت ها و درس های عاشورا مهم‌ترین سرمشق برای مسلمین جهان است و فرهنگ ناب ایثار و شهادت و ولایت مداری را باید از عاشورا برگرفت.

 
 
وی بر عمومی کردن فرهنگ تأکید کرد و اظهار داشت: از اهداف و وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی، مشارکت دادن مردم در کلیه مسائل و برنامه های فرهنگی است.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: در صورتی مردم از فرهنگ بهره مند می شوند که نتایج حاصل از جلسات شورا تاثیر گذار و مفید فایده عموم باشد.
 
 
امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: بهترین راهکار در جهت گسترش فرهنگ عمومی اتخاذ تصمیماتی است که تاثیر عملی داشته باشد و همه اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به عملی نمودن مصوبات با در نظر گرفتن اولویت ها اقدام کنند.
 
 
در ادامه مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر شورای فرهنگ عمومی با ارائه گزارشی از عملکرد شورا و مصوبات جلسه قبل عنوان کرد: پرداختن به هویت فرهنگی و اجتماعی به عنوان بسته اصلی شناسایی و معرفی فرهنگ اصیل هرمزگان در جلسات کارشناسی مطرح و بررسی شد و جهت تقویت بنیان های فرهنگ بومی و محلی در جلسات آتی مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت.
 
 
علیرضا درویش نژاد اضافه کرد: شرح وظایف شورای فرهنگ عمومی بسیار گسترده و کلان است و ضروری است کارگروه های مختلفی بصورت تخصصی تشکیل و هر کارگروه متولی پرداختن به مسائل حوزه خود باشد و سپس نتایج جهت جمع بندی و تصمیم گیری نهایی در شورا مطرح شود.
 
 
وی از حمایت‌ها، ممارست و رهنمودهای آیت الله نعیم آبادی به عنوان رییس شورا و همچنین اعضا تقدیر و تشکر کرد.
 
 
گفتنی است، تشکیل کمیسیون های تخصصی برای شناسایی شاخص های فرهنگی استان و شناسایی مشخصات و هویت فرهنگی اجتماعی استان از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود./851/202/ب2
ارسال نظرات