۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۴۸۳
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

کانون های فرهنگی هنری رکن اصلی مساجد هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی با بیان این که کانون های مساجد متولی فرهنگ و هنر در مساجد هستند، گفت: کانون های فرهنگی هنری به عنوان رکن اصلی مساجد در جامعه اسلامی به خوبی نقش آفرینی می کنند.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

 حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های متعدد به خوبی در جذب آحاد جامعه به این مراکز پسندیده موفق بوده اند.  

 

کانون های مساجد متولی فرهنگ و هنر در مساجد هستند

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که کانون های مساجد متولی فرهنگ و هنر در مساجد هستند، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان رکن اصلی مساجد در جامعه اسلامی به خوبی نقش آفرینی می کنند. 

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به این که کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه ریزی، در جذب و حضور جوانان به نمازجماعت تلاش کنند، گفت: هدایت جوانان به نماز جماعت باید در راس امورات و به عنوان مهمترین اهداف کانون ها مساجد باشد.

 

 جذب جوانان به مسجد

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در مساجد برنامه های متعدی برگزار کند تا جوانان با شوق بیشتری به مسجد جذب شوند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تمامی امور فرهنگی در مسجد باید با محوریت ائمه جماعات در مساجد انجام شود و همچنین در سایه همدلی و اتحاد بین ارکان مسجد تعالی و پیشرفت همراه اهالی مسجد خواهد بود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: وجود کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد افراد جامعه را در برابر آسیب های فرهنگی دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی مصون می دارد.

 

رشد و تربیت نسل کارآمد، متعهد و متخصص

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بهترین فرصت هستند که ائمه جماعات از ظرفیت این مراکز فرهنگی برای رشد و تربیت نسل کارآمد، متعهد و متخصص برای آینده انقلاب اسلامی بهره مند شوند.

 

شایان ذکر است، بیش از 500 کانون فرهنگی هنری در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی مشغول به انجام فعالیت های فرهنگی و دینی هستند و این کانون ها در مساجد روستایی، کانون تخصصی از جمله قرآن، نماز، ایثار و شهادت، هنرهای تجسمی، مشاوره، مهدویت و عفاف و حجاب راه‌اندازی شده و همچنین کانون‌ دانشگاهی در مساجد دانشگاه تاسیس شده است./842/302/ب3 

ارسال نظرات