۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۴۵۵
با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

همایش فعالان قرآنی استان خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش فعالان قرآنی استان خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در اهواز برگزار شد.
همايش فعالان قرآني همايش فعالان قرآني همايش فعالان قرآني همايش فعالان قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  همایش فعالان قرآنی استان خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی و فعالان قرآنی استان عصر دوشنبه در تالار امام خامنه­ای مجتمع فرهنگی هنری فجر در اهواز برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز و سپس حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که قرائت قرآن به تنهایی کافی نبوده و توجه به محتوا و بیان آن و پیاده کردن آن  در جامعه ضرورت دارد، به تفسیر دو آیه از قرآن کریم پرداخت.

 

در این مراسم وی با مطرح کردن بحث دادگاه خانواده و ارتباط آن با آیه «وَ إِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَیْنِهِمَا فَابْعَثُواْ حَکَمًا مِّنْ أَهْلِهِ وَ حَکَمًا مِّنْ أَهْلِهَا إِن یُرِیدَا إِصْلاَحًا یُوَفِّقِ اللّهُ بَیْنَهُمَا إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیمًا خَبِیرًا»  از سوره نساء و تفسیر آن اختلافات خانوادگی و بین زوجین  را طبیعی و پیش آمدنی دانست و گذشت میان افراد خانواده را خواستار شد.

 

در ادامه نیز  با اشاره به آیه « إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» و بیان این که در این آیه مراتب صلوات فرستادگان بر پیامبر اکرم(ص) از اعلی به ادنی ذکر شده و با توجه به کتب 6 گانه اهل تسنن که صلوات فرستادن شیعیان بر رسول اکرم(ص) و خاندانش در آنها ذکر شده، قرآن و اهل بیت را جدا نشدنی از یکدیگر دانست.

 

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به سفرها و خاطرات خود بیان این که جهان  منتظر قرآن و بهره بردن از آن است، گفت: متأسفانه پیشیینیان قرآن را آن گونه که باید درک نکرده و در حال حاضر نیز چنین اتفاقی افتاده،  آنها را به قرائت تفسیر قرآن و مباحث تفسیری آن فراخوانده و در عین حال از تفسیر به رأی و تحمیل خواسته های خود و تفسیر آن کطابق با خواسته های خود برحذر داشت.

 

 وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات به بیان ملاک­های نمایندگان براساس موازین قرآنی پرداخته و در پاسخ به سوالات مطرح شده با استناد به چندین آیه از قرآن کریم که در آنها به بیان اتفاقات و یادآوری آنها سفارش شده، زنده نگه داشتن واقعه کربلا و اربعین حسینی را ضروری دانست./9466/203/ب2

ارسال نظرات