۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۴۲۷۱
همزمان با اربعین حسینی؛

کتاب «ره‌توشه راهیان نور» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز اعزام زایران اربعین حسینی به عتبات عالیات و همراهی شدن شماری از روحانیون مبلغان حوزه علمیه در قالب مبلغ با زایران حسینی، کتاب «ره‌توشه راهیان نور» منتشر شد.
کتاب «ره‌توشه راهیان نور» منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با آغاز اعزام زایران اربعین حسینی به عتبات عالیات و همراهی شدن شماری از روحانیون مبلغان حوزه علمیه در قالب مبلغ با زایران حسینی، کتاب«ره‌توشه راهیان نور» منتشر شد.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:« اربعین شهادت امام حسین(علیه‌السلام) از جمله مناسبت‌های مذهبی و ارزشمندی است که پاسداشت آن، نیکوترین عرصه را برای تبلیغ پیام‌های ارزنده عاشورا و تبیین و معرف راه و مرام اهل بیت و عصمت و طهار(علیه‌السلام) فراهم می‌سازد.

 

اثر پیش‌رو که برای نخستین بار به مناسبت اربعین حسینی منتشر شده، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری اداره کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری سامان یافته و به مباحث متنوع درباره اربعین حسینی و مراسم پیاده روی بزرگ زیارت اربعین می‌پردازد.»

 

این کتاب در یازده عنوان و مقاله منتشر شده است. جایگاه زیارت امام حسین(علیه‌السلام) به قلم حجت‌الاسلام علی‌ اکبر بابازاده، پیام‌ها و مضامین زیارت اربعین و زیارت عاشورا، پیام‌ها و نکته‌ها؛ به قلم حجت‌الاسلام جواد محدثی، بایدها و نبایدهای عزاداری به قلم حجت‌الاسلام علیرضا انصاری؛ اربعین  و پیام مقاومت به قلم حجت‌الاسلام عبدالکریم پاک‌نیا تبریزی؛ از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

 

همچنین اربعین و انتظار به قلم حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان، احکام عزاداری و زیارت امام حسین به قلم حجت‌الاسلام عبدالرحمن انصاری، روضه‌های اربعین به قلم محمدحسین فکور؛ مهارت‌های ارتباطی در اسلام به قلم حجت‌الاسلام محمد سبحانی‌نیا؛ توصیه‌های فرهنگی و عبادی مراسم اربعین به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا بهروز و توصیه‌های بهداشتی در سفر به قلم حجت‌الاسلام علی اکبر بابازاده از دیگر عناوین مطرح شده در این کتاب است.

 

این کتاب به همت گروهی از پژوهشگران تدوین شده که موسسه بوستان کتاب در آبان ماه 1394 در 1500 نسخه منتشر کرده است و قیمت آن نیز 8 هزار تومان اعلام شده است.


علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب با شماره 37740397 ـ 025 تماس بگیرند./917/ن602/ف2

ارسال نظرات