۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۳۰۴۲۲۵
روایتگر دفاع مقدس:

شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند

خبرگزاری رسا ـ روایتگر دفاع مقدس با اشاره به این که شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ما حمله نکند، گفت: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است؛ چرا که شهدا جان خود را فدا کردند، تا ما امنیت داشته باشیم.
شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ایران حمله نکند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر حسن باخرد، روایتگر دفاع مقدس، امروز در نشستی که به مناسبت هفته بسیج، از طرف واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به جایگاه و مقام شهدا و اهمیت پاسداشت خون شهدا پرداخت.

 

 

وی  به خاطرات خود از دفاع مقدس اشاره و ابراز کرد: رزمنده ها صبح که از خواب بلند می شدند تمام هوش و هواسشان این بود که خدا از آن ها راضی باشد؛ یاد آن روز بخیر، این همه دیوار نبود، این چنین بر رخ دل، گرد غم یار نبود، چشم، بی واسطه آن روز خدا را می دید، حیف شد چشم دلم، لایق دیدار نبود.

 

 

این راوی دفاع مقدس گفت: رزمنده ها از شهرهای مختلف بودند و زمانی که دوره سفره می نشستند، همه یکرنگ و یک دل بودند، گویا که از یک پدر و مادر بودند؛ عاطفه بود، خطر بود، خدا با ما بود، زندگی بود، ولی، این همه تکرار نبود، کاش می ریخت، تمامیّت این فاصله ها، کاش بین من و دل این همه دیوار نبود.

 

 

باخرد خطاب به طلاب، اظهار کرد: شهدا جان خود را فدا کردند تا شما امنیت داشته باشید. آیت الله خامنه ای می فرمایند: «گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.»؛ از این رو برای زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش کنیم.

 

 

شهدا رفتند تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ما حمله نکند
وی با طرح این پرسش که آیا تا کنون فکر کردید چرا داعش به کشورهای همسایه حمله کرده است، اما جرأت نمی کند به 40 کیلومتری ایران نزدیک شود؟ ابراز کرد: چون ما ولایت فقیه و شهدا را داریم، داعش نمی تواند به کشور ما حمله کند؛ شهدا رفتد تا بعثی دیروز و داعشی امروز به ما حمله نکند.

 

 

باخرد امنیت جمهوری اسلامی ایران را برکتی برای مردم دانست و اظهار کرد: امنیت کشور ایران از کجا تأمین می شود؟ ارتش و سپاهی که کشور ما دارد، کشورهای دیگر نیز دارند، اما ما شهدا و ولایت فقیه داریم که کشورهای دیگر از این دو برکت محروم هستند؛ از این رو ما به برکت ولایت فقیه و شهدا امنیت داریم. 

 

 

وی با خاطرنشان کردن این که ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است، ادامه داد: شهدا جان خود را فدا کردند، تا ما امنیت داشته باشیم. شهید آوینی می گوید: «پندارما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند.»

 

 

این راوی دفاع مقدس با بیان این که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است.»، گفت: شما طلبه های سرباز امام زمان(عج) هستید، توجه امام زمان(عج) به مرکز است و باید به این نکته توجه کرد که هر کس به امام زمان(عج) پشت کند، در زندگی خیر نمی بیند.

 

 

خداوند متعال شهدا را قبض روح می کند
باخرد به ارزش مقام شهدا اشاره و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «فوق کل ذی برٍّ برٌّ حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه برٌّ، بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی ای نیست.»

 

 

وی گفت: شهدا امتیازاتی دارند که احدی آن ها را ندارد، همه انسان ها را عزرائیل قبض روح می کند، اما شهدا را خداوند قبض روح می کند، عزرائیل با همه عظمت کنار می ایستد و خداوند، شهدا را قبض روح می کند.

 

 

این راوی دفاع مقدس اظهار کرد: همه انسان ها را قبل از تدفین باید غسل داد، اما شهید را بودن غسل دفن می کنند.

 

 

باخرد با اشاره به این که شهید نزد خدا روزی داده می شود، اظهار کرد: شهدا زنده هستند و در میان ما حضور دارند ولی ما درک نمی کنیم، باید بر این نکته دقت کرد که درک نکردن و متوجه نشدن ما دلیل بر عدم حضور آن ها نیست.

 

 

وی با تأکید بر این که حق شهید به گردن ما این است که راه او را ادامه بدهیم، گفت: ما در روز قیامت باید جواب گوی خون شهدا باشیم.

 

 

شهدا، جان خود را پای چادر بانوان ایران فدا کردند
این راوی دفاع مقدس به حق شفاعت شهید اشاره و اظهار کرد: شهید از لحظه ریخته شدن خونش در روی زمین قدرت شفاعت و دستگیری از مردم دارد و می تواند در اسباب و علل عالم دخل و تصرف کند.

 

 

باخرد با اشاره به این که شهدا، جان خود را پای چادر بانوان ایران فدا کردند، اظهار کرد: چادر امانت و یادگار حضرت زهرا(س) و شهدا است؛ شهدا رفتند تا کسی جرأت نکند چادر از سر زنان بکشد.

 

 

وی گفت: شهدا  انسان های معمولی مثل من و شما بودند و مثل من و شما، جانشان را دوست داشتند، آن ها از فرصت نوجوانی و جوانی خود استفاده کردند و خواب و غافل نبودند و پله پله تا خدا رفتند.  

 

 

این راوی دفاع مقدس با خاطر نشان کردن این که شهدا عاشق و دلباخته خانواده خود بودند، اظهار کرد: شهدا عاشق همسرانشان بودند؛ شهید مجید افقهی عاشق و دلباخته همسرش بود، همسر شهید بابایی می گوید بعد از 30 سال از شهادت عباس، هر شب با اشک بر دوری عباس، سر بر بالشت می گذارم. 

 

 

باخرد با خاطرنشان کردن این که شهدا به همه کمک می کنند و فرقی بین انسان ها قائل نیستند، اظهار کرد: کار از شهدا برمی آید، شهدا همه را دوست دارند؛ از این رو شهدا، دایره قرمز ندارند و به همه کمک می کنند.

 

 

مادران شهدا با تمام مادران عالم فرق می کنند
وی به لزوم پیروی از راه و سیره شهدا اشاره کرد و گفت: مادران شهدا، با همه مادران عالم فرق می کنند، شهدا احترام خاصی برای پدر و مادر قائل بودند؛ شهدا جلوی پدرو مادر خود پا دراز نمی کردند.

 

 

این راوی دفاع مقدس خطاب به طلاب افزود: احترام به پدر و مادر را از شهدا یاد بگیرید و به شهدا قول بدهید تا در مجلس گناه شرکت نکنید، شما هم می توانید مانند شهدا پله پله تا خدا بروید و مسیر خود را به گونه ای انتخاب کنید که تا خود خدا بروید.

 

 

لازم به ذکر است، قرائت وصیت نامه شهدا، محفل انس با قرآن به یاد امام و شهدا و تریبون آزاد پوشش طلبگی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

گفتنی است در پایان این مراسم از خام التفاتی، فرمانده سابق پایگاه بسیج مدرسه تجلیل به عمل آمد و خانم حیدری به عنوان فرمانده جدید پایگاه بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد معرفی شد./1309/201/ب1

ارسال نظرات