۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۱۸۵

مراسم رونمایی از کتاب «تیتر نویسی در وب» در تهران برگزار می­شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب «تیتر نویسی در وب» در مرکز نگارستان شهر تهران برگزار می‌شود.
کتاب «تيتر نويسي در وب»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «تیتر نویسی در وب» نوشته دکتر مجید رضاییان، عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه تهران مرکز در نگارستان شهر برگزار می­شود.

 

کتاب «تیترنویسی در وب» در 8 فصل و 120 صفحه، از سوی انتشارات ثانیه منتشر شده است.

 

در این نشست دکتر هادی خانیکی، رییس هیأت مدیره انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دکتر حسن نمک‌دوست، مدیر مرکز آموزش همشهری و دکتر مجید رضاییان، عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه تهران مرکز حضور دارند و درباره این کتاب سخن می‌گویند.

 

در این کتاب مفاهیمی چون «مبانی شکل‌گیری تیتر در وب»، «وب معنایی»، «عوامل تأثیرگذار بر تیتر وب»، «کارکردهای متفاوت تیترهای چاپی و اینترنتی»، «ویژگی‌های تیتر در وب‌نگاری»، «تکنیک‌های تیترنویسی در وب»، «تیتر در دو سبک وب مگاری خبری»، «تیتر تحلیلی در وب»، «تیتر در شبکه‌های اجتماعی یا وب 2» و «تیتر هوشمند در وب 3 یا وب آینده» را شامل می‌شود. کتاب یادشده در نمایشگاه مطبوعات نیز از سوی ناشر و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ارائه شد.

 

انتشارات ثانیه، این کتاب را اینگونه معرفی کرده است: «شما خود را جای یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای بگذارید و سوژه‌ای را هدف بگیرید: حالا یک تیتر بزنید. موضوع آن هم فرق نمی‌کند. چالش از اینجا شروع می‌شود که وقتی می‌خواهید در وب تیتر بزنید، ناخواسته از «اصول حرفه‌ای ژورنالیزم»، فاصله می‌گیرید. شاید دلیل آن این باشد که در فضای وب، مخاطبان وارد اتاق خبر و یا تحریریه شده‌اند. به جای شما نه تنها متون ژورنالیستی را تکمیل می‌کنند که گاه تیتر می‌زنند (ن ک: کاستلز، 1380) و شما به عنوان یک روزنامه نگار و تیتر نویس یا سردبیر، آیا می‌توانید تحت تأثیر قرار نگیرید؟ هرگز.»

 

پیش از این ویراست دوم کتاب تیتر نویسی اثر مجید رضائیان در سرای اهل قلم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

رونمایی از کتاب «تیتر نویسی در وب» سه‌شنبه، سوم آذرماه ساعت 14 تا 16 در نگارستان شهر واقع در تهران، کوی نصر،خیابان علیالی بوستان گفتگو، با حضور مؤلف کتاب برگزار خواهد شد./998/د102/ق 

منبع: روابط عمومی نگارستان شهر

ارسال نظرات