۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۰۴۱۵۸
در دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا؛

حکیم خواستار مذاکرات همه جانبه برای مبارزه با تروریسم شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با دعوت از کشورهای منطقه و جهان، بر ضرورت مذاکرات همه جانبه برای نابودی تروریسم تاکید کرد.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم، رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، خواستار گفت‌و‌گوی همه جانبه منطقه‌ای شامل ایران، عربستان، ترکیه، عراق و مصر برای حل بحران‌های موجود شده و بر ضرورت حمایت از عراق و رزمندگان آن که در خط مقدم رویارویی با تروریسم هستند، تاکید کرد.


عمار حکیم که در دفتر خود میزبان تونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا بود، ضمن بررسی آخرین تحولات اقتصادی و سیاسی، بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش تاکید کرد.


حکیم با هشدار به کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم گفت: داعش تهدیدی است که حد و مرزی نمی‌شناسد و اگر در عراق سرکوب نشود، تمامی کشورهای جهانی درگیر موضوع مبارزه با تروریسم خواهند شد همانگونه که در فرانسه چنین چیزی رخ داد.


وی با بیان آنکه نابودی تروریسم در گرو نابودی اندیشه تکفیری و مراکز نشر ایدئولوژی‌های تروریست پرور است، آمریکا را به تشویق همپیمانان منطقه‌ای به رعایت حقوق بشر و مطرح ساختن راه حل سیاسی در کشورشان دعوت کرد.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با دعوت از ایران، عربستان، ترکیه، عراق و مصر برای برگزاری مذاکراتی همه جانبه در حل بحران‌های منطقه‌ای، بر ضرورت حمایت از عراق و رزمندگان خط مقدم جبهه مبارزه با تروریسم و صدور بیانیه جهانی مبنی بر مجرم شناخته شدن نشر گفتمان تکفیری و کارآمد ساختن تصمیم‌های بین المللی در رویاریی با منابع حامی تروریسم تاکید کرد.


این روحانی عراقی در پایان دولت‌های جهانی را به کمک در بازسازی مناطق آزاد شده از دست داعش دعوت و حمایت خود را نسبت به روند اصلاح در عراق مشروط بر شامل و ریشه‌ای بودن آن اعلام کرد./981/ب902/ک

ارسال نظرات