۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۴۰۸۳

نام نویسی آزمون گواهی‎نامه استخدامی طلاب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور، از آغاز نام نویسی آزمون گواهی‌نامه استخدامی طلاب سطح یک و سطح دو حوزه خبر داد.
نام نویسی آزمون گواهی‎نامه استخدامی طلاب آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور، از آغاز نام نویسی آزمون گواهینامه استخدامی طلاب سطح یک و سطح دو حوزه خبر داد.


براساس این گزارش، ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت آموزش و امور حوزه های علمیه  به نشانی 
Howzeh.org، از  اول تا 30 آذر ماه انجام خواهد شد.

 

این گزارش حاکی است، اسکن گواهی اشتغال، اسکن گواهی اساتید،  اسکن عکس متقاضی (جدید) بصورت رنگی،  اسکن صفحات اول، دوم و توضیحات شناسنامه بصورت رنگی،  اسکن کارت ملی (پشت و رو) بصورت رنگی و  اسکن کارت معافیت تحصیلی یا پایان خدمت بصورت رنگی از مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در این آزمون اعلام شده است.
 
   کسانی که در آزمون گواهینامه استخدامی دوره های قبل شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی نشده اند، در صورت تقاضا باید در این دوره ثبت نام و تمامی مدارک را تهیه نمایند. این دسته از متقاضیان مجازند فقط در آزمون دروسی شرکت کنند که در دوره قبل، موفق به کسب نمره قبولی نشده اند.

 

 ثبت نام، صرفاً از طریق سایت انجام خواهد شد ولذا از پذیرش مدارک بصورت حضوری، پستی یا ایمیل معذوریم و به مدارکی که از این طریق ارسال شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

هر داوطلب فقط مجاز به یک بار ثبت نام در سامانه است و  پس از تکمیل مراحل ثبت نام، کد رهگیری ویژه به هر شخص اختصاص داده خواهد شد که از طریق پیامک نیز به شماره همراه وی ارسال می گردد. لازم است جهت استفاده از سامانه در مراحل بعدی یا تکمیل و ویرایش اطلاعات در حفظ و نگهداری کد رهگیری کوشا باشید.
 
طبق مصوبه شورای محترم عالی حوزه، متقاضیان گواهینامه استخدامی باید تا قبل از تاریخ 12 مهرماه 1388 در یکی از ادارات و نهادهای دولتی یا غیردولتی به عنوان روحانی (معمّم یا غیرمعمّم) و در امور مربوط به روحانیت (فرهنگی، تبلیغی) به صورت تمام وقت (حداقل 5 ساعت در روز) شاغل باشند.


کسانی که تاریخ شروع به کار آنان، 13 مهر 1388 به بعد باشد و یا کسانی که فعالیت آنان در امور غیرمرتبط با شؤون روحانیت بوده است (در آن اداره به عنوان روحانی شناخته نشوند)،‌همچنین  کسانی که اشتغال آنان به صورت پاره وقت (دو سه ساعت در روز) بوده است، شامل این مصوبه نمی‌شوند.
 
درخصوص «اشتغال پاره وقت» و همزمان افراد در دو اداره، (کسانی که به طور مثال در یک اداره، دو ساعت و در اداره دیگر سه ساعت اشتغال داشته اند)، لازم است از هر دو اداره گواهی با تاریخ مشترک ارائه نمایند به گونه ای که در مجموع، «اشتغال تمام وقت» صدق کند.

 

زمان برگزاری آزمون


پس از پایان مهلت تعیین شده برای ثبت نام، مدارک متقاضیان به معاونت آمار و بررسی حوزه ارسال می شود. این معاونت موظف است علاوه بر احراز اصالت مدارک ارائه شده از سوی متقاضیان، صلاحیت آنان را نیز برای شرکت در آزمون اعلام کند. از آنجاکه تعداد متقاضیان و زمان لازم برای اعلام صلاحیت آنان از سوی معاونت آمار و بررسی مشخص نیست، بنابراین تعیین زمان برگزاری آزمون نیز به بعد از اتمام کار آن معاونت موکول می شود.

 

صرفاً کسانی مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار گیرد. به این دسته از متقاضیان، جهت شرکت در آزمون از طریق پیامک، اطلاع رسانی می شود.

 

مواد آزمون سطح یک، فقه: کتاب شرح لمعه (ابواب صلاه، صوم، حج، متاجر و نکاح)؛  اصول فقه: اصول مرحوم مظفر (شامل: مباحث اوامر، نواهی و استصحاب) و دروس عمومی: تفسیر نمونه جلد ١ و بدایه المعارف (مباحث امامت و معاد) اعلام شده است.

 

سطح دو نیز دروس فقه: مکاسب محرّمه، بیع مباحث شروط المتعاقدین و شروط العوضین، اصول فقه: فرائد الاصول (مبحث استصحاب) و کفایه الاصول (مبحث اوامر) و دروس عمومی: تفسیر المیزان جلد ١ و نهایه الحکمه جلد ١ (مراحل اول، دوم، سوم و چهارم) را شامل می‌شود.

 

شایان ذکر است، اجرای طرح صدور گواهینامه استخدامی مربوط به طلابی است که در سنگرهای مختلف اعم از نهادها، سازمانها و مراکز علمی به عنوان فردی حوزوی (اعم از معمم و غیرمعمم) که تا تاریخ ١٢مهرماه/٨٨ به صورت تمام وقت اشتغال به خدمت داشته اند و فاقد پرونده تحصیلی هستند و یا به دلیل اشتغالات مزبور، موفق به گذراندن مراحل تحصیلی و ارزیابی نشده و با توجه به گذشت زمان، امکان گذراندن امتحانات را به صورت مرسوم نداشته اند.

 

این مدرک فاقد ارزش علمی جهت ادامه تحصیل در سطوح بالاتر در حوزه های علمیه و یا مراکز دیگر علمی [همچون دانشگاهها] است.

 

 شرائط عمومی اعطای گواهینامه استخدامی مطابق مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت فکری ـ اخلاقی و سیاسی، اشتغال به خدمت به صورت تمام وقت و موفقیت در آزمون جامع کتبی است./917/پ202/ی

 

ارسال نظرات