۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۳۰۳۹۶۹
مشاور مفتی مصر:

نسبت دادن اقدامات تروریستی به اسلام ناعادلانه است

خبرگزاری رسا ـ مشاور مفتی مصر از سیاست برخی رسانه‌ها در انتساب جنایت‌های تروریستی به اسلام به شدت انتقاد و آن را اقدامی ناعادلانه توصیف کرد.
ابراهيم نجم مشاور مفتي اعظم مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم نجم مشاور مفتی مصر با بیان اینکه جنگ با تروریسم در میدان ایدئولوژی و کشف افکار انحرافی و رسوا ساختن آن آغاز می‌شود، نسبت به تلاش تندروها برای رسمیت دادن به اندیشه‌های تروریستی خود به عنوان وسیله‌ای برای سرپوش نهادن بر جنایت‌هایی که با عرف انسانی و شریعت اسلامی در تنافی است، هشدار داد.


ابراهیم نجم افزود: تندروها، با رفتار وحشیانه خود، تعالیم و ارزش‌های اسلامی را بدنام کردند تا به آرزوها و هواهای نفسانی آلوده خود دست یابند. جنایت‌های افراط گرایان نظیر ذبح بیگناهان، آتش زدن مدارس، اسارت زنان، ظلم به اقلیت‌های دینی، ترساندن جامعه جهانی و نقض حقوق بشر به صورت آشکار، با جوهر حقیقی پیام محمدی در تنافی است.


وی خاطر نشان کرد: مسلمانان باید ارزش‌های رحمانی و همزیستی مسالمت آمیز که پیامبر رحمت بدان دعوت کرده است را اظهار کنیم زیرا پیامبر اکرم (ص) الگوی رحمت و سرچشمه حکمت و راهنمای ما به سوی کمال در سیر الی الله است.


مشاور مفتی مصر ادامه داد: اسلام خشونت و تروریسم را نفی می‌کند اما اگر عوامل کشانده شدن جوانان به راه خشونت و تروریسم را نشناخته و درصدد ایجاد راه حل‌های کلیدی برای علاج این پدیده برآییم، هیچگاه نخواهیم توانست با این آفت خطرناک تهدید‌گر رویارو شویم.


عالم مصری در پایان با انتقاد از رسانه‌ها در منتسب ساختن حوادث تروریستی به اسلام گفت: چنین گفتاری ناصحیح و به دور از عدالت است، زیرا این جنایتکاران مسلمان نبوده و سخنگوی اسلام نیز نیستند چرا که اسلام و مقاصد شریعت بر حفظ حیات بشری استوار شده است./981/ب902/د

ارسال نظرات