۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۹۲۸

ماهنامه انتظار نوجوان در ایستگاه صد و هفدهم

خبرگزاری رسا ـ صد و هفدهمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
انتظار نوجوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 117 ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه آبان‌ماه 1394 به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار شد.

 

در قسمتی از این ماهنامه سخنی از مقام معظم رهبری آمده که به این شرح است: مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف مظهر رحمت، قدرت و مظهر عدل الهی است.

 

در این ماهنامه می‌خوانیم: «وقت پیروزی»، «مبادا کوفی شویم!»، «پیامک‌ مهدوی»، «و روزی علم 27 حرف خواهد داشت»، «یا کتاب، یا زندان؟! انتخاب با تو»، «حاج آقا اجازه»، «روزگار خوش آینده»، «نوجوان منتظر» و «الفبا».

 

در بخشی از ماهنامه با عنوان مبادا کوفی شویم! آمده است: «هر صبح نمک‌گیر پیمانی عاشقانه می‌شویم، از سفره دل‌نشین دعای عهد. هر جمعه از فراغ مولایمان ندبه سر می‌دهیم و لحظه‌های اجابتمان بی عطر دعای فرج نمی‌گذرد... با این عهد و ندبه و اللهم عجل لولیک الفرج‌ها، سینه سپر می‌کنیم که عاشقیم و منتظر... نوای مهدی بیامان به آسمان بلند است که بیا مولاجان... ما مهمان‌نوازی‌مان شهره تمام دنیاست. محرم می‌آید...

 

هزاروچند سال قبل جماعتی چند هزار نفره، ادعای مهمان‌نوازی کردند! از حسین بن علی علیه‌السلام، فرزند پیامبر... پایین دعوت‌نامه‌هایشان پر بود از امضا، پر از ادعا. نوبت عمل که رسید، برق سکه‌ها و شیرینی وعده‌های پوچ همچو غباری از فراموشی روی عهدهایشان را پوشاند. مهمانشان رسید... با اهل‌بیتش. مهمان‌نوازان کوفی یادشان رفته بود حسین علیه‌السلام به امضای همین منتظرنماها راهی شده بود، به امید قول همراهی شان!

 

وحشت می‌کنیم. ما و کوفیان؟ چه قیاس تلخی... ما و پیمان‌شکنی؟ هیهات! حواسمان نیست اگر پای عمل‌مان بلنگد و تمام دارایی‌مان از انتظار، فقط ادعا باشد. فردای ظهور اسیر غفلت می‌شویم و امام را تنها خواهیم گذاشت... مولایمان وقتی از راه برسد، سرباز می‌خواهد! آماده همراهی، آماده پیکار با عدو...

 

مبادا عهد ببندیم، اما نیمه راه، زرق و برق دنیازدگی و معصیت کورمان کند و راه را گم کنیم؟ مبادا ناجوانمردی کوفیان را لعنت کنیم، اما شبیه آنها قدم برداریم؟ مبادا دعوت امام‌مان بی‌لبیک بماند؟ مبادا کربلا تکرار شود و دیر برسیم».

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «شکرستان»، «داستانک»، «معرفی کتاب»، «شعر»، «فقط با تو می‌گویم»، «گپ و گفت»، «با امام موسی کاظم علیه‌السلام» و «نهی از معروف» آمده است.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان شکرستان ذیل موضوع عذرخواهی می‌خوانیم: امام حسین علیه‌السلام فرمود: کسی که در مردم عیب‌جویی نکند از عذرخواهی نیز بی‌نیاز است.

 

در بخش پایانی ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «معرفی جشنواره‌های علمی»، «آبگینه‌های سنگی»، «شگفتی‌های آفرینش»، «نقد: مخمل‌های شیطانی»، «عکس‌نوشت» و «کلمات منتظر» به چشم می‌خورد.

 

صد و هفدهمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه آبان‌ماه 1394 از سوی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی در 48 صفحه و با قیمت 5000 تومان منتشر و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات