۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۶۰۳

مراسم بدرقه 900 خادم شهری به عتبات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بدرقه 900 پاکبان شهرداری مشهد به کربلای معلا و نجف اشرف با حضور مسؤولان شهری و خانواده های آن ها در میدان شهدا برگزار شد.
مراسم بدرقه 900 خادم شهری به عتبات برگزار شد مراسم بدرقه 900 خادم شهری به عتبات برگزار شد مراسم بدرقه 900 خادم شهری به عتبات برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بدرقه 900 پاکبان شهرداری مشهد به کربلای معلا و نجف اشرف پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان شهری و خانواده های آن ها در میدان شهدا برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این خادمان شهری با گفتن «لبیک یا حسین» به ندای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهدا پاسخ داده و اشک آن ها گویای ارادتشان به اباعبدالله است.

 

آری می گویند باید دعوت شد تا به محضر اهل بیت حضور یافت و چه قدر شیرین است این دعوت و حتی اشک شوق نیز نمی تواند این شور و عشق به اباعبدالله(ع) را به تصویر بکشد و این پاکبانان که برای خدمت به این سفر آسمانی قدم بر می دارند باید این چنین «لبیک یا حسین» را از اعماق جان فریاد بر آرند.

 

موسویان، رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد، گفت: این کاروان خدمات شهری ابتدا به کربلا عزیمت کرده و سپس عازم نجف شده و در آن جا مستقر شده و مشغول کار می شوند.

 

در ادامه سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد، با اشاره به مشکلات حمل و نقل زائران سیدالشهدا، اظهار کرد: مشکل حمل و نقل را یکی از عمده ترین مشکلات زائران سیدالشهدا(ع) در سال گذشته در ایام اربعین بود که امسال شهردای مشهد با همکاری سازمان اتوبوسرانی اقدام به اعزام 150 دستگاه اتوبوس به عراق کرده است.

 


وی نظافت کربلا و نجف را از جمله فعالیت های شهرداری مشهد در اربعین حسینی عنوان و خاطرنشان کرد: کارکنان داوطلب در حوزه خدمات شهری برای انجام تکلیف الهی اعزام عتبات می شوند.

 


مرتضوی، حرکت و اعزام این پاکبانان به عتبات را مقدمه دانست و بیان داشت: این حرکت بستر مناسبی است و امیدواریم با پیگیری شهرداری مشهد بتوانیم موکب دائمی در عراق داشته باشیم تا از کارکنان شهرداری و سایر مردم حمایت و پذیرایی کنیم./1310/203/ب1

ارسال نظرات