۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۳۵۷۴
معاون تهذیب حوزه علمیه شهداد کرمان:

تجمع بزرگ اربعین تجلی وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که تجمع بزرگ روز اربعین در خاک عراق اتحاد شیعه و سنی را می رساند، گفت: پیاده‌روی در روز اربعین زمانی فایده دارد که همراه با شعور باشد و بدانیم که به خاطر چه کسی پیاده روی می کنیم.
اربعين

حجت الاسلام رضا شاهی، معاون تهذیب حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به پیاده روی مردم در روز اربعین، گفت: لبیک گفتن به حسین یکی از پیامدهای پیاده‌روی اربعین محسوب می شود.

 

وی افزود: شیعیان با پیاده‌روی خود به دشمنان می گویند که ما همیشه در راه اهل بیت(ع) خواهیم ماند و کسی نمی تواند این هدف را از ما بگیرد.

 

حجت الاسلام شاهی با اشاره به این که وجود شیعیان مایه برکت در روز اربعین است، اظهار داشت: مردم این پیاده روی را به وجود تمام همچون اسرای کربلا به شام را انجام می دهند و به فرزندان حسین(ع) می گویند که شما تنها نیستید.

 

استاد حوزه علمیه شهداد بیان داشت: پیاده روی در روز اربعین زمانی فایده دارد که همراه با شعور باشد و بدانیم که به خاطر چه کسی پیاده روی می کنیم.

 

وی با تأکید بر این که شور حسینی با شعور باید همراه باشد، ادامه داد: روایت های زیادی در مورد زیارت اربعین در کتب معتبر شیعیه وجود دارد، که اهمیت زیارت اربعین را می رسانند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه شهداد اظهار داشت: تجمع بزرگ روز اربعین در خاک عراق اتحاد شیعه و سنی را می رساند که مردم باید با رفتار خود این اتحاد را ازبین نبرند.

 

وی با توجه به این که یکی از اهداف دشمن از بین بردن اتحاد شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: خواند زیارت اربعین زیر گنبد امام حسین(ع) ثواب زیادی را دارد ولی این موجب نشود که مردم با اذیت کردن و حق الناس به کنار گنبد امام حسین(ع) بروند.

 

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) یادآور شد: امام صادق(ع) در حدیثی می فرماید که انسان هروقت دل تتنگ اهل بیت شد، یک سلامی را به امام حسین(ع) بدهد.

 

وی در پایان گفت: مردم سعی کنند که از روی آرامش این پیاده روی را انجام دهند تا این زیارت در زندگی آن ها تأثیر زیادی داشته باشد./9707/302/ب2

ارسال نظرات