۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۳۵۲۳
با توصیه آیت الله مکارم شیرازی؛

به زودی 100 مفسر قرآن به استان‌های کشور اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر با تأکید بر این که مجمع عالی تفسیر مورد حمایت همه مراجع است، گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این مجمع توصیه کردند که زمینه های فراهم شود تا در هر استان 3 تن از مفسران حضور داشته باشند و حداقل 100 مفسر به استان ها اعزام شوند که این توصیه در آینده ای نزدیک عملی خواهد شد و اساتید آماده اعزام می شوند.
دوازدهمين همايش اساتيد تفسير قرآن کريم در دارالقرآن علامه طباطبايي قم دوازدهمين همايش اساتيد تفسير قرآن کريم در دارالقرآن علامه طباطبايي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی خزائلی از اساتید تفسیر حوزه علمیه قم در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که آیات قرآن کریم بیانگر عظمت آن است، گفت: پیامبر اسلام فرمودند «حاملان قرآن عارفان حقیقی بهشت هستند.»


وی افزود: اگر علامه طباطبایی عظمتی پیدا کرد، باید دانست که هرچه داشت از قرآن کریم گرفت؛ مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه تقریبا چهل سال است که تأسیس شده و با کمترین بضاعت، بیشترین حمایت ها را از برنامه‌های قرآنی حوزه داشته است.


دبیر دوازدهمین همایش اساتید تفسیر با بیان این که نور قرآن کریم همگان را به خود جذب می کند، اظهار داشت: سال گذشته 30 مفسر و مبلغ قرآنی به 30 استان اعزام شدند و با موفقیت در مجامع گوناگون از جمله حوزه ها و ودانشگاه ها برنامه هایی داشتند.


وی با تأکید بر این که مجمع عالی تفسیر مورد حمایت همه مراجع است، ادامه داد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این مجمع توصیه کردند که زمینه‌هایی فراهم شود تا در هر استان 3 تن از مفسران حضور داشته باشند و حداقل 100 مفسر به استان ها اعزام شوند که این توصیه در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد شد و اساتید آماده اعزام می شوند.


حجت الاسلام خزائلی با بیان این که کرسی‌های تفسیر در حوزه علمیه قم به صورت دائم رو به گسترش است، ابراز داشت: 405 درس تفسیر به صورت بالفعل در حوزه علمیه قم برقرار است که افتخاری محسوب می شود، اگر مجمع عالی توفیقی دارد به برکت قرآن است؛ امیدواریم شاهد برگزاری هزار درس تفسیر در حوزه باشیم.


وی عنوان کرد: در پایان سال انتخاباتی برگزار می‌شود که مجمع عالی تفسیر از هر کسی که توانمندی شرکت در این شورا را دارد استقبال می‌کند، امیدورایم که این شورا با قوت بیشتری نسبت به گذشته برنامه های قرآنی و تفسیری حوزه علمیه را پیگیری کند.


استاد تفسیر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در روایتی می فرمایند همانگونه که آهن پس از مدتی زنگار می‌گیرد قلب‌ها نیز پس از مدت‌ها دچار زنگار می‍شوند که این زنگار با تلاوت و تدبر در قرآن برطرف شده و قلب انسان جلا پیدا می‌کند./1323/پ202/ف2

ارسال نظرات