۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۰۳۴۸۸
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دستگاه ها با برنامه ریزی منسجم با نفوذ دشمن مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی با تأکید بر ضرورت ایجاد گفتمان اجتماعی نسبت به موضوع خانواده، گفت: تمامی دستگاه ها باید آورده های خود را در یک برنامه منسجم قرار دهند تا بتوان نفوذ فرهنگی دشمن از طریق کانال های فضای مجازی و به ویژه ماهواره ها را مدیریت کرد.
حجت الاسلام پژمان فر حجت الاسلام پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تشریح «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» مصوب در مجلس، اظهار کرد: بر اساس این طرح تلاش شده تا موانعی که باعث تأخیر در ازدواج، محدودیت فرزندآوری و طلاق که به عنوان یک معضل در این مسیر است را برحسب امکانات برطرف کنیم.


وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن این اقدامات به منظور تمرکز در موضوع خانواده است که بتوانیم شرایط را برای یک زندگی پایدار، فرزندان بیشتر و برگشت به یک وضعیت با انگیزه در اعضای خانواده ایجاد کنیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که در این طرح، حمایت ها را به سمت زمینه سازی برای متأهلین و موضوع خانواده با ایجاد انگیزه به فرزندآوری معطوف کرده ایم، افزود: در این طرح اولویت برخورداری از تسهیلان به افراد متأهل و در درجه بعدی به کسانی که تعداد فرزند بیشتری دارند، تعلق می گیرد و نیز در مورد خدمت سربازی، سربازان متأهل در شهر خود خدمت کرده و به ازای تأهل و تولد هر فرزند، هرکدام سه ماه از مدت خدمت سربازی کسر می شود.

 

مسأله فرهنگی مهمترین عامل در ایجاد معضلات اجتماعی است

نماینده مردم مشهد در مجلس به تمهیدات این طرح برای افزایش ازدواج اشاره و اظهار کرد: موضوع مسکن به عنوان یکی از مسائل مهم برای افرادی  که تازه تشکیل خانواده داده اند، به شمار می رود و چنان چه شرایط حداقلی لازم برای شروع یک زندگی برای جوانان فراهم شود، بسیاری از آن ها به ازدواج و تشکیل خانواده ترغیب و تشویق می شوند؛ بنابراین باید نسبت به فراهم آوردن مسکن جوانان و دیگر تسهیلات لازم برای افزایش ازدواج اهتمام داشت.

 

حجت الاسلام پژمان فر با بیان این که مشکلات حوزه خانواده بسیار است، تصریح کرد: تا زمانی که مشکلات موجود در این مسیر حل نشوند، نمی توانیم این منحنی که باعث نگرانی جامعه و به ویژه رهبر انقلاب اسلامی که به عنوان رصد کننده آن هستند را برطرف کرد ولی باید توجه داشت که مسأله خانواده، فقط به نهاد های مربوطه محدود نمی شود بلکه باید این موضوع به یک گفتمان اجتماعی تبدیل شود.

 

وی در ادامه مسأله فرهنگی را به عنوان مهم ترین عامل درخصوص این قبیل معضلات اجتماعی دانست و اظهار کرد: مهم ترین عامل در فرزندآوری، تأخیر سن ازدواج و استحکام زندگی مسائل فرهنگی است و اگرچه مسائل اقتصادی نیز در آن نقش دارد ولی موضوع فرهنگی به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است و به برنامه ریزی جدّی نیاز دارد.

 

ضرورت ایجاد گفتمان اجتماعی نسبت به موضوع خانواده

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآور شدن هجمه فرهنگی دشمن در کشور و بیان ضرورت ایجاد گفتمان نسبت به موضوع خانواده برای حل معضلات اجتماعی، تصریح کرد: تمامی دستگاه ها باید آورده های خود را در یک برنامه منسجم قرار دهند  تا بتوان، نفوذ فرهنگی دشمن از طریق کانال های فضای مجازی و به ویژه ماهواره ها که به تولید فیلم با هدف تضعیف و تخریب بنیان خانواده می پردازند را مدیریت و هجمه ای که دشمن در موضوع خانواده ایجاد کرده را کنترل و از ادامه و گسترش آن جلوگیری کرد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس با تأکید بر این که رسانه ها حرف اول را در تصمیم گیری های خرد و کلان اجتماعی می زنند، خاطرنشان کرد: نقش پر رنگ رسانه ها را نمی توان نادیده گرفت، رسانه ها ایجاد کننده انگیزه های قوی در جامعه هستند و  در انعکاس موضوعات نقش مؤثری دارند بنابراین رسانه ها نیز باید از تمام ظرفیت های خود برای رفع مسائل فرهنگی و معضل های اجتماعی استفاده کنند./844/ت302/ج1

ارسال نظرات