۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۴۳۰

انصارالله نسبت به نشست ژنو ابراز ناامیدی کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که امیدی به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات ژنو درباره بحران یمن وجود ندارد زیرا طرف یمنی مقیم ریاض، حسن نیت ندارد.
محمد البخيتي عضو شوراي سياسي انصارالله يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی در جنبش انصارالله یمن از شکست مذاکرات سازمان ملل درباره یمن که قرار است به زودی در ژنو برگزار شود، خبر داد.

 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» گفت: کنفرانس ژنو به یک راهکار سیاسی در یمن منتهی نخواهد شد زیرا تحقق هر موفقیتی در گفت‌وگو منوط به وجود حسن نیت طرفین است. ضمن اینکه تا به امروز، هنوز موانع زیادی در روند این گفت‌وگوها وجود دارد که سیاست‌های رژیم سعودی وعدم راضی شدن نیروهای یمنی مقیم ریاض به حل و فصل مسائل موجود از جمله آنهاست.

 

بخیتی افزود: می‌تواند ژنو 2 یا حتی 3 برگزار شود اما موفقیت در هر مذاکره‌ای منوط به حسن نیت طرفین گفت‌وگو است نه صرفا برگزاری کنفرانس.

 

وی در ادامه به «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعتراض کرد و گفت: وی شخصیت شفافی ندارد و تسلیم فشارها و وسوسه‌ها می‌شوند.

 

این رهبر انصارالله افزود: تداوم حالت تنش در منطقه و جنگ در یمن، همچنان در راستای منافع اقتصادی برخی کشورهای غرب تاثیرگذار از جمله، آمریکا، انگلیس و فرانسه است زیرا منطقه برای آنها، بازار خوبی برای اسلحه است لذا توقف جنگ به نفع آنها نیست./981/ب102/د

ارسال نظرات