۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۴۰۹
نشریه آلمانی تأکید کرد؛

عربستان جنگ در یمن را به مبارزه با داعش ترجیح می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ یک نشریه آلمانی نوشت که عربستان با پرداخت پول به کشورهای دیگر سعی در گردآوری نیرو برای جنگ در یمن دارد و این در شرایطی است که این جنگ برای ریاض مهمتر از مبارزه با داعش است.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «عربستان، کشوری که با دسته چک جنگی را علیه یمن به راه انداخته است»، این عنوان گزارشی است که نشریه آلمانی «اشپیگل» درباره تلاش‌های دولت سعودی به منظور پیشبرد اقدامات نظامی در یمن صورت داده است.

 

در این گزارش آمده است: «راهی که عربستان در پیش گرفته است مانند رژه پیروزی است. نیروهایی که برای عربستان می‌جنگند، به گردانی تعلق دارند که نیروهای سودانی هم به آنها پیوسته‌اند. این نیروها به تازگی وارد بندر عدن شده‌اند. شمار سودانی‌ها در جنگ یمن به هزاران نفر رسیده است. این موضوع از این جهت جالب است که ارتشی به خدمت عربستان درآمده است که مدتها به جنایت جنگی متهم شده است.»

 

«ارتش سودان بنابر اعلام گروه‌های حقوق‌بشری به نسل‌کشی مردم در استان‌های جنوبی سودان از جمله دارفور متهم است. در جریان این نسل‌کشی‌ها هزاران تن کشته شدند. از این رو اتهاماتی از جمله جنایت‌جنگی علیه "عمر البشیر" مطرح است. باید گفت که اعزام نیروهای زمینی سودانی برای حضور در جنگ یمن، تازه‌ترین اپیزود این جنگ است. جنگی که کشورهای بیشتری در آن حضور می‌یابند. در هفته‌های اخیر صدها نیرو از موریتانی و سنگال هم به یمن اعزام شده‌اند.»

 

از هر 2 یمنی یک نفر هیچ دسترسی به آب آشامیدنی ندارد.

 

«این‌ها بخشی از اهداف سعودی‌ها در ائتلاف نظامی بوده‌اند که از ماه مارس سعودی‌ها حملات در‌آنها را پیگیری کرده‌اند تا حوثی‌ها را عقب برانند و دولت عبدربه منصور هادی را بار دیگر به قدرت برسانند. در جریان این درگیری‌ها تاکنون بیش از 5 هزار نفر کشته شده‌اند. این آماری است که سازمان ملل ارائه داده است. بنابر این آمار نیمی از این افراد غیرنظامی هستند.»/982/ب904/د

ارسال نظرات