۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۰۳۳۸۷
فعال عرصه نشر:

مجتمع ناشران قم نیازمند مساعدت استاندار است

خبرگزاری رسا ـ فعال عرصه نشر با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ هم در حوزه اقتصاد شهر باید مد نظر قرار گیرد گفت: مجتمع ناشران قم با هزینه شخصی ناشران شروع به فعالیت کرده و اکنون نیازمند حمایت‌های استاندار است.
مجتمع ناشران قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدی فعال عرصه نشر در استان قم در نشست فعالان نشر کتاب و استاندار با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ هم در حوزه اقتصاد شهر باید مد نظر باشد گفت: شغل‌های زیادی در اقتصاد فرهنگ وجود دارد که برنامه‌ریزان شهری باید به آن توجه داشته باشند.
 
وی ادامه داد: قم با وجود بزرگترین کتابخانه‌های خصوصی مانند کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و کتابخانه متعلق به حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی در شهر قم ایجاد شده است و بسیار غنی و به روز است؛ این کتابخانه‌ها امروز پاسخگوی پژوهشگران حوزه علمیه قم و سراسر کشور است.
 
سعدی ادامه داد: با توجه به اینکه قم از نظر تولید کتاب در کشور دومین مقام را دارد و در تولید کتاب‌های دینی شهر قم مقام اول را داراست، وجود انتشارات بزرگ، مؤسسسات فرهنگی، حوزه علمیه، پژوهشگران و طلابی که از کشورهای مختلف در قم حضور دارند و مراجع تقلید، این شهر را از شهرهای دیگر ایران و جهان متمایز می‌کند.
 
وی با اشاره به تعداد پژوهشگران، محققان و اندیشمندان در شهر قم افزود: اگر مدیران استان به بخش فرهنگ در کشور توجه جدی کنند و با سرمایه‌گذاری در بخش این شهر و وارد کردن انگیزه به اندیشمندان آن در ارتقاء فرهنگی کشور تأثیر بسزایی داشته باشند.
 
این فعال عرصه نشر کتاب ادامه داد: از استاندار تقاضا دارم تا با توجه ویژه به مجتمع ناشران قم که به وسیله سرمایه شخصی ناشران فرهنگی و مؤسسات فعالیت خود را آغاز کرده‌ است کمک کند؛ شهرداری در احداث این مجتمع درآمد خوبی از صدور مجوزات ناشران داشته است؛ این مجتمع در تعداد ناشران فعال و کیفیت تجمع ناشران بی بدیل است و امید می‌رود مورد حمایت استاندار محترم قم قرار گیرد./836/پ202/ف
ارسال نظرات