۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۰۳۱۵۶

شیخ الازهر سوزاندن مساجد در فرانسه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر با ابراز ناراحتی از به آتش کشیدن مساجد و کتاب‌های مقدس در پاریس، کشورهای غربی را به احترام به مسلمانان دعوت کرد.
احمد طيب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در بیانیه‌ای افزایش خشونت علیه مسلمانان در کشورهای غربی و آتش زدن مساجد در اسپانیا، هلند و کانادا را پس از حادثه انفجار تروریستی پاریس به شدت محکوم کرد.


وی در این بیانیه ضمن محکومیت اقدمات تبعیض آلود مخالف با شرایع اسلامی و عرف و دستورات عهدنامه‌های بین المللی مبنی بر ضرورت احترام اعتقادات دیگران و عدم تعرض به مقدسات و عبادتگاه آنان، حکومت‌های غربی را به اتخاذ تصمیم و تدابیر لازم برای حمایت از مسلمانان در کشورهای غربی و عدم خلط میان رفتار گروه‌های تندرو با تعالیم مسالمت آمیز اسلامی دعوت کرد.


این بیانیه بازرسی دقیق به هنگام تحت تعقیب قرار دادن مجرمان را از کشورهای غربی خواستار شد تا مسلمان ساکن در جوامع غربی که نقش بسزایی در دستاوردهای متعدد و قابل ملاحظه در مجالات متعدد دارند، مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.


شیخ الازهر در پایان هشدار داد که پاسخ‌های اشتباه و سوء استفاده از این حادثه برای تعدی به مسلمانان، منجر به افزایش مقدار بیشتری از تنش و اضطراب در جوامع غربی شده و این عمل، خود در تغذیه تروریسم و نشر افکار و دیدگاه‌های انحرافی آن تاثیر فراوانی برجای خواهد گذاشت.

 

گفتنی است برخی از احزاب راست‌گرای افراطی با برگزاری تظاهراتی، شعارهای ضد اسلامی سر داده و اقدام به آتش زدن کتاب‌های مقدس کردند. این گروه‌ها، اخراج مسلمانان و سلب اموالشان را از حکومت فرانسه خواستار شدند./981/ب902/د

ارسال نظرات