۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۰۲۹۲۳
نفوذ شیطان(13)/ عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

آمریکا از طریق عربستان در بافت فرهنگی پاکستان نفوذ کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: آمریکا برای مقابله با نفوذ روسیه در افغانستان تلاش کرد که از طریق عربستان سعودی در پاکستان نفوذ کند.
حجت الاسلام سيد احمد اقبال رضوي

حجت الاسلام سید احمد اقبال رضوی عضو ارشد و دبیر بخش آموزش مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به نفوذ آمریکا در پاکستان گفت: نفوذ آمریکا در تمام کشورھای اسلامی وجود دارد در بعضی کشورها به صورت آشکار و در بعضی دیگر هنوز پنهان مانده است. اما به طور کلی هر جا منفعت اقتصادی و سیاسی داشته باشد آمریکا تلاش کرده که در آنجا ردپایی از خود داشته باشد.

 

وی با اشاره به روش ھای نفوذ آمریکا در کشورھا اسلامی بیان داشت: آسان ترین راهی که آمریکا می تواند در کشورهای اسلامی نفوذ کند از طریق سفارت خانه و دیپلمات هایش است که البته طبق قوانین کشورها جرم محسوب می شود.

 

امام جمعه لاهور پاکسان افزود: یکی دیگر از راه های نفوذ این است که از احزاب سیاسی که در کشورها فعال هستند و می توانند در مسیر آمریکا حرکت کنند حمایت مالی می کند و شخصیت های سیاسی وابسته ای را برای بازیگری در کشورها می گمارد تا زمانی که به قدرت رسیدند در مسیر منافع آمریکا عمل کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت پاکستان برای آمریکا گفت: پاکستان یک کشور اسلامی بزرگ هست که مردم آن در دینداری بسیار محکم هستند. به اضافه اینکه منابع طبیعی زیادی هم برای استفاده دارد که چشم طمه آمریکا به آنها دوخته شده است. همین سرمایه انسانی و طبیعی پاکستان است که ارزش سیاسی بسیاری برای کشورهای غربی پیدا کرده است.

 

استاد حوزه علمیه پاکستان اظهار داشت: آمریکا برای ضعیف شدن دین داری مسلمانان پاکستان تلاش زیادی می کند زیرا می داند اگر مسلمانان قدرت بگیرند زیر استثمار غربی ها نمی ایستند و مقابل خواسته های آنها ایستادگی می کنند. در همین راستاست که آمریکا در مراکز فرهنگی این کشور از جمله رسانه ها نفوذ کرده و ایفای نقش می کند.

 

امام جمعه لاهور گفت: کشو روسیه در افغانستان نفوذ بسیار زیادی داشت و این کانال در منطقه تاثیر می گذاشت لذا آمریکا برای مقابله با این قدرت به سمت پاکستان رفت و برای ایجاد تعدل در منطقه پاکستان را مقابل افغانستان قرار داد.

 

وی اظهار داشت: پاکستان با عربستان سعودی ارتباط خوبی دارد و همین امر باعث شده که بسیاری از تدابیر کنترلی آمریکا از سوی عربستان به این کشور دیکته شود. عربستان سعودی تروریست ها را در پاکستان تربیت می کند و با هزینه های هنگفت به منطقه گسیل می کند. به اعتقاد من آمریکا برای مقابله با روسیه طالبان را تشکیل داد و الان نمی تواند از تبعات آن جلوگیری نماید. آمریکا از طریق عربستان در بافت فرهنگی پاکستان نفوذ کرده است.

 

حجت الاسلام رضوی با اشاره به حوادث تروریستی پاریس گفت: آنچه که در پاریس اتفاق افتاد بازتاب نفوذ آمریکا در افغانستان و پاکستان که ضرر آن متوجه کل بشریت می شود./989/ ب912/ک

ارسال نظرات