۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۰۲۸۱۴

روزنامه هندی از داعش به عنوان خطری بزرگتر از القاعده برای این کشور یاد کرد

خبرگزاری رسا - روزنامه انگلیسی زبان هندو با انتشار مطلبی با اشاره به حملات تروریستی و مرگبار پاریس نوشت: با توجه به حملات هفته های گذشته داعش در بنگلادش و تهدید حمله به هند به نظر می رسد داعش تهدیدی بزرگتر از القاعده برای هند است.
داعش


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «هندو» روز دوشنبه نوشت: هند باید آمادگی لازم برای وقوع حملات احتمالی تروریستی از سوی داعش در روزهای آینده را داشته باشد.


در حالی که سازمان های امنیتی و اطلاعاتی هند وقوع یک حمله تروریستی را در آینده نزدیک در هند رد می کنند، اما احتمال انجام حملات تروریستی مشابه با تاکتیک های گروه تروریستی داعش به شکلی بسیار کم هزینه و با تاثیر بالا در هند وجود دارد.


روزنامه هندو در ادامه، نارضایتی داخلی را زمینه ای برای نفوذ داعش در هند ذکر کرد و خاطرنشان شد؛ نظام سیاسی هند باید از خواب بیدار شود و جدال های تفرقه آمیز و حاشیه دار را کاهش دهد.


این روزنامه یادآوری کرد؛ حملات تروریستی در پاریس به افراد کمتر و اسلحه و تجهیزات ساده تری نسبت به حمله تروریستی در بمبئی در سال 2008 میلادی که 160 کشته برجای گذاشت ؛ داشت.


در ادامه مطلب اضافه شده است: مهاجمان حمله پاریس نیازی به قایق و دستگاه های «جی پی اس» برای ورود به فرانسه نداشتند.


روزنامه هندو در ادامه می آورد: حملات مرگبار گروه تروریستی داعش و جنایات ارتکابی ؛ این گروه را به عنوان خطرناکترین گروه تروریستی تبدیل کرده است و به زودی تعداد حملات آن از «القاعده» پیشی می گیرد.


داعش مانند القاعده به دنبال انجام عملیات های بزرگ نیست بلکه این گروه تروریستی در پی تشکیل خلافت اسلامی ، نابودی شیعیان و اقلیت ها می باشد.


در بخش دیگری از این مطلب آمده است: توانایی این گروه تروریستی در جذب نیرو جای تامل دارد ، افراد زیادی را در سطح جهان جذب کرده و این عملکرد موجب شده تا داعش در انجام حملات خشونت آمیز از دیگر گروه های تروریستی متمایزتر عمل کند.


گروه تروریستی القاعده که حملات تروریستی 11 سپتامبر را طراحی و اجرا کرد فقط منافع غرب را هدف قرار داد و هیچگاه به دنبال تشکیل یک خلافت نبود بلکه داعش سازمان تروریستی است که علنی فعالیت می کند و هدفش تشکیل حکومت است.


داعش توانسته منطقه ای بزرگ در سوریه و عراق را به کنترل خود درآورد و با استفاده از شبکه های اجتماعی ؛ افراد زیادی را در سطح جهان جذب کند و این عامل باعث شده است که داعش برای هند از القاعده خطرناکتر باشد.


این روزنامه در پایان اضافه می کند: درصورت نفوذ داعش در گروههای تروریستی در پاکستان و انجام حملات تروریستی انفرادی نتایج آن برای هند بسیار وخیم خواهد بود./988/ب102/د
 منبع: ایرنا

ارسال نظرات