۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۷۸۴
دادستان مازندران:

روحانیت شیعه در دفاع از آرمان های اصیل انقلابی پیشگام بوده است

خبرگزاری رسا ـ دادستان مازندران به نقش ارزشمند روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه همواره در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی پیشگام بوده است.
دادستان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام اسدالله جعفری، دادستان مازندران امروز در نشست تدوین کتاب جامع شهدای روحانی استان در ساری به نقش ارزشمند روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه همواره در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی پیشگام بوده است.

 

وی روحانیت را پرچم دار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

 

حجت الاسلام جعفری با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه در برابر انحرافات سکوت نکرده است، افزود: روحانیت آگاه و بصیر در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی و پس از آن همواره در عرصه های مختلف حضوری اثرگذار داشته است.

 

وی با بیان این که شیعه در تاریخ اسلام مظلوم بوده است، گفت: اما بعد از انقلاب به رهبری امام راحل شیعه جان تازه گرفت و امروز نگاه‌ها همه به ایران اسلامی دوخته شده است.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که فرهنگ ایثار و شهادت جوشیده از متن کتاب و سنت است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک گفتمان واقعی و حقیقی منشأ برکات و خیرات فراوانی برای جامعه بشری بوده است. 

 

وی افزود: آثار مطلوب و ره آورد مهم فرهنگ ایثار و شهادت امروز در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کاملاً دیده می شود.

 

دادستان استان مازندران از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مهم ترین و اثربخش ترین مؤلفه قدرت نرم نظام اسلامی یاد کرد و گفت: این فرهنگ عظیم و اثربخش که برگرفته از کتاب و سنت است هیچ معادلی ندارد.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت جوشش ده ها خصلت و اوصافی است که پرودگار متعال برای هر کدام از آنها آثار و برکات زیادی را در قرآن شمرده است، ادامه داد: این فرهنگ ارزشمند هم انسان تربیت می کند و هم سازندگی دارد.

 

وی با بیان این که روحانیت هر آنچه که در توان داشته جهت دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام در طلب اخلاص گذشته است، گفت: متأسفانه آن طور که شایسته بود نقش این قشر تأثیرگذار در هشت سال دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است.

 

دادستان مازندران با اشاره به این که روحانیت به نسبت جمعیت سرانه اقشار و طبقات مختلف کشور بیشترین شهید را در هشت سال دفاع مقدس داشته است، افزود: روحانیت هیچ گاه در پی سهم خواهی نبوده و همواره برای خدا و همچنین عزت و عظمت انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

 

حجت الاسلام جعفری از روحانیت به عنوان طلایه دار انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در هشت سال مقدس چهار هزار و 322 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: مازندران نیز بعد از اصفهان با 384 شهید روحانی رتبه دوم را از نظر تعداد شهدای روحانی در کشور برخوردار است.

 

وی با بیان این که همه دغدغه علما و روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع از مرزهای خاکی و عقیدتی کشورمان بود، افزود: علیرغم این نقش ارزشمند هنوز کمتر به تبیین آن جایگاه پرداخته شده و همچنان مغفول مانده است.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که نقش همه اقشار در هشت سال دفاع مقدس به خوبی روشن و مشخص شده است، افزود: علیرغم تقدیم هزاران شهید طلبه و روحانی در دفاع مقدس، متأسفانه هنوز کار فخر و در خور شأنی برای شهدای روحانی صورت نگرفته است.

 

وی با بیان این که روحانیت با حضور خود در جبهه های جنگ بر معنویت آن دوران افزود، ادامه داد: حضور روحانیت شرایط در جبهه ها را به گونه ای دیگر رقم زد.

 

دادستان استان مازندران با اشاره به این که نقش روحانیت در تهذیب نفس و پیراستگی درون رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بسیار تأثیر گذار بود، بیان داشت: طلاب و روحانیان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل نه تنها با مزدوران رژیم بعث جنگیدند، بلکه دلدادگان راه ولی فقیه را به سرچشمه خورشید معرفت و معنویت رهنمون ساختند./950/202/ب1

ارسال نظرات