۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۳۰۲۷۱۱

فراخوان سازمان همکاری اسلامی برای اقدام مشترک علیه تروریسم

خبرگزاری رسا ـ سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن حملات خونین اخیر در پاریس، پایتخت فرانسه که 129 کشته به جا گذاشت، اقدام مشترک علیه تروریسم را خواستار شده است.
اياد مدني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، إیاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) یکشنبه اعلام کرد جامعه بین‌الملل باید در یک «اقدام مشترکِ هماهنگ برای مبارزه با معضل تروریسم که به دشمنِ شرور تمام بشریت بدل شده است»، مشارکت کند.

 

مدنی در ادامه با محکوم کردن حملات پاریس مخالفت قاطع خود را با «هرگونه اقدام تروریستی که ارزش‌های انسانی جهانی همچون آزادی و برابری را نقض می‌کند»، اعلام کرد.

 

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، مستقر در شهر جده عربستان، در ادامه همچنین با مردم فرانسه که اکنون شرایطی دشوار را تجربه می‌کنند اعلام همبستگی کرد.

 

مناطق مختلف پاریس شامگاه جمعه صحنه تیراندازی و بمب گذاری‌های تروریست‌ها بود.


در این حملات که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفت 352 نفر نیز زخمی شدند که وضعیت 99 تن از آن‌ها وخیم است.

 

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، تحولات اخیر را «اعلان جنگ» داعش علیه کشورش دانسته و گفته است این حملات خارج از فرانسه سازماندهی و برنامه‌ریزی شده است.

 

تروریست‌های داعش که گفته می‌شود بسیاری از آن‌ها ابتدا در سال 2012  در اردن تحت آموزش‌ سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) قرار گرفتند، در حال حاضر کنترل بخش‌های گسترده‌ای از عراق و سوریه را در اختیار دارند و در این مناطق جنایات هولناکی مرتکب شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به قتل عام مردم شیعه، سنی، کرد و مسیحی اشاره کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات