۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۰۲۳۴۶
در حوزه علمیه رودان؛

گفتمان دینی نقش روحانیان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گفتمان دینی نقش روحانیان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن امروز در حوزه علمیه رودان برگزار شد.
گفتمان دینی نقش روحانیان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن  برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان،  ابوالفضل خراسانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز شنبه 23 آبان در گفتمان دینی نقش روحانیان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در حوزه علمیه ولی عصر(عج) رودان گفت: روحانیان نقش بسزایی در حیطه جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ملت دارند و در صف مقدم این نبرد هستند.


وی افزود: یکی از برکات ویژه حضور روحانیت، مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است و امروزه مشاهده می کنیم هر جا که روحانی دارد مسجد آبادتر است و پررونق و ما شاهد هستیم که حضور روحانیان در مناطق محروم سد محکمی است در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن.


استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز دشمن هویت ملی و اعتقادی جامعه را مورد هدف قرار داده و علماء و روحانیون باید در مسیر تقویت هویت ملی و اعتقادات مذهبی جوانان گام بردارند.

 

وی ادامه داد: اگر تاریخ انقلاب و مبارزات امت اسلامی در تمامی سرزمین های مسلمان‌نشین را بررسی و ارزیابی کنیم به این نتیجه می رسیم که در همه جنبش ها و قیام ها و دفاع ها پرچمدار جهاد و انقلاب، روحانیت متعهد بوده اند.


خراسانی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که دشمن با حربه‌های مختلفی که دارد گاهی با لباس روحانیت وارد شده و به ریشه اسلام تیشه می زند که باید دقت داشت و گول و فریب برنامه های شیطانی این به ظاهر روحانیان دلسوز را نخورد و نقشه دشمن را نقش بر آب ساخت.


وی ادامه داد: از عصرهای اولیه اسلام تا به حال، اطلاعات اجمالی داریم و می بینیم که روحانیان اسلام را با تمام ابعادش حفظ کرده اند، یعنی محافظ معارف، فلسفه، اخلاق، فقه احکام سیاسی بوده اند، تمام اینها با زحمات طاقت فرسای روحانیون دلسوز محفوظ مانده است، الان که ما چنین فقه غنی داریم، قانونی است که با زحمات علمای دلسوز شیعه بدست آمده است.


استاد حوزه و دانشگاه همچنین اظهار داشت:
 دفاع از کیان و فرهنگ اصیل اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، امری ضروری و وظیفه حتمی بخصوص برای علمای دین است، اما مقابله در هر مورد به تناسب همان مورد است.

 

خراسانی بیان کرد: برای دفاع از حریم فرهنگ دین و طرد فرهنگ بیگانه نیاز به دو آگاهی است؛ نخست باید به فرهنگ خودی آگاهی کامل داشت تا در مقام دفاع از آن درست انجام وظیفه کنیم، دوم اینکه باید با ابعاد فرهنگ مهاجم و فلسفه آن آشنا بود زیرا بدون آگاهی از اصول حاکم برآن فرهنگ و پی آمدهای آن و شگردهای تبلیغاتی آن، مقابله با آن جز شکست در میدان مبارزه ثمره دیگری نخواهد داشت. از این رو بر آگاهان و اندیشوران جامعه مورد تهاجم پیش از هر چیز شناخت فرهنگی و سپس معرفی آن به مردم جامعه و بیان زیانها و خطرهای آن امری لازم است.

 

وی در پایان تصریح کرد: علما و فقهای اسلامی وظیفه دارند در تدوین ، تبلیغ، نشر و دفاع اصولی و صحیح فرهنگ اصیل اسلامی کوشا باشند و وظیفه ای که فرد فرد مسلمانان بر عهده دارند، شناخت درست اسلام است تا با وسوسه خناسان از راه به در نروند./851/202/ب2

ارسال نظرات