۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۹۰۶

اتاق فکر فرهنگی و رسانه‌ای بسیج در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق فکر فرهنگی رسانه‌های استان آذربایجان شرقی به همت روابط عمومی سپاه عاشورا در آستانه هفته بسیج برگزار شد.
علي اصغري، مسؤول روابط عمومي و تبليغات سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اصغری، مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی اتاق فکر فرهنگی رسانه‌های استان در آستانه هفته بسیج ترتیب یافت، اظهار داشت: بسیج گروه منحصر به فردی است که هیچ گروه دیگری مثل آن جایگاه خاص ندارد.


وی ادامه داد: هرچند اوج موفقیت بسیج در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد، اما در دوره های مختلف و در عرصه های متعدد علمی، اقتصادی، عمرانی، سیاسی و در زمینه مقاوت و صدور انقلاب اقدامات قابل توجهی را انجام داده و امروز به جایگاهی رسیده است که در سطح دنیا به عنوان الگو مطرح است.


اصغری خاطرنشان کرد: اقداماتی که بسیج در عرصه های مختلف انجام می دهد دارای اهمیت بسیاری است اما شاید آن طور که شایسته است رسانه ای نمی شود؛ بنابراین این وظیفه متوجه رسانه ها و بسیج رسانه است که عملکردهای بسیج را در بین مردم اطلاع رسانی کند.


وی ادامه داد: امروز بسیجیان در سوریه حماسه می آفرینند، گروه های جهادی بسیجیان خدمات ارزنده ای را سالانه به مناطق محروم و روستاهای دورافتاده ارائه می کنند، در زمینه های علمی و هسته ای خوش درخشیده اند، در زمینه های عمرانی بارزترین مثال اقدامات بزرگ قرارگاه خاتم الانبیاست؛ خیلی از اقدامات صورت می گیرد، اما رسانه‌ای نمی شود.


اصغری با تأکید بر این‌که اگر تفکر بسیجی در سطوح مختلف جامعه ترویج یابد، گشایش در امور حاصل خواهد شد، گفت: طبق بیان رهبر معظم انقلاب، اگر بسیج مغضوب دشمنان بوده، به این دلیل است همیشه مانع نفوذ استکبار بوده و دشمنان آن را سد محکمی بر سر مطامع خود می دانند.


همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خدمات ارزشمند و ماندگار بسیج پس از دوران دفاع مقدس آن‌گونه که باید تبیین نشده است، اظهار داشت: علیرغم اقدامات و فعالیت‌های مهمی که بسیج در عرصه های مختلف داشته است، اما عدم اطلاع‌رسانی صحیح، عامل ناآگاهی جامعه از خدمات فرهنگی، اقتصادی، علمی و سازندگی بسیج شده است.


وی با تأکید بر ارایه سوژه‌های ناب و جدید برای رسانه‌های گروهی جهت تهیه گزارش های تحلیلی و توصیفی از خدمات بسیج گفت: شناساندن چهره‌های گمنام اما اثرگذار بسیجی و همچنین آشنایی اصحاب رسانه با فعالیت های عمرانی بسیج در مناطق مختلف استان بایستی در دستور کار قرار گیرد.


شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مقابله با نفوذ دشمنان در انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های نفوذ فرهنگی دشمنان، رسانه‌ها محسوب می شود که اگر نتوانیم محتوا و سوژه‌های مناسب در اختیار فعالان خبری قرار دهیم، قطعا دشمن با سوژه‌های تخریبی جهت افکار عمومی را مدیریت خواهد کرد.


همچنین محمد عزیزی راد، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در آذربایجان شرقی با بیان این‌که ترویج فرهنگ بسیجی از سوی رسانه ها باید جدی گرفته شود، گفت: امروز بسیج نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان نیز به صورت های مختلف تبلیغ شده و بر آن تاکید می شود، به گونه ای که به لحاظ تاریخی بسیج در عرصه رسانه طی جنگ های جهانی اول و دوم نیز مورد توجه قرار گرفته است.


وی افزود نوع تعریف و جایگاه بسیج در غرب به طور صرف در مباحث نظامی بود، این در حالی است که کلمه بسیج در جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ارزشی و دینی از جایگاه بسیار بالا و رفیعی برخوردار است. خبرگزاری جمهوری اسلامی با تمام توان و امکانات خود برای اعتلای نام بسیج در خدمت سپاه عاشوراست.


بنابر این گزارش، در این نشست مدیران دفاتر خبرگزاری‌های شبستان، تسنیم، فارس و همچنین مدیرمسؤول نشریه مهدتمدن و سردبیر روزنامه فجر آذربایجان به ارایه نکته نظرات خود پرداختند و بر همکاری و تعامل سازنده جامعه خبری استان با بسیج تأکید کردند./935/202/ب2

ارسال نظرات