۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۱۶۲۲
به مناسبت روز شهید؛

نصرالله امروز سخنرانی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز علاوه بر تحولات منطقه بویژه تحولات سوریه و یمن، به خطر خلأ سیاسی و عدم فعالیت دولت لبنان خواهد پرداخت و تشکیل جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور حمایت خواهد کرد.
سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  روزنامه «الاخبار» از رسانه‌های نزدیک به مقاومت اسلامی لبنان، محورهای احتمالی سخنرانی عصر امروز «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در مراسم «روز شهید» را به شرح زیر منتشر کرد:

 

* بحران‌های سیاسی تکراری می‌توانند فعالیت‌ نهادهای قانونی را مختل کنند هر چند که اکنون فعالیت‌ ناچیزی دارند.

 

یادآوری خطر تداوم خلأ سیاسی و (شبه) توقف فعالیت کابینه و اختلال در فعالیت پارلمان، بنا بر این نباید اجازه توقف فعالیت مجلس نمایندگان را داد و بر همین اساس، او (سید نصرالله) از فراخوان «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان برای تشکیل جلسه قانونگذاری حمایت خواهد کرد.

 

به قوانینی که برای متحدان حزب الله و به طور مشخص برای حزب «جریان ملی آزاد» اهمیت دارند مانند پیشنهاد اعطای مجدد تابعیت و طرح قانون انتخابات خواهد پرداخت. لزوم تعامل مثبت با آنها را یادآوری و در همان حال موضع «میشل عون» رییس فراکسیون «تغییر و اصلاح» را تقویت خواهد کرد.

 

نصرالله هیچ یک از دو متحد خود را از دست نمی‌دهد

 

آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که نصرالله در سخنرانی امروز کفه اختلاف بین عون و بری را به سود یک طرف از آنها سنگین نخواهد کرد و به گفته منابع آگاه هرگز راه حل مشخصی را تا پیش جلسه پارلمانی روز پنجشنبه آینده، مطرح نخواهد کرد ولی احتمالا به صورت تلویحی به امکان دستیابی به راه حل‌هایی برای این مشکل از جمله امکان به تاخیر انداختن جلسه و نه لغو آن، اشاره خواهد کرد... به هر حال نصرالله هیچ کدام از دو متحد اساسی خود را نخواهد شکست.

 

گرچه رسانه‌ها و مواضع جریان سیاسی «14 مارس» (متحد آمریکا و عربستان) طی روزهای گذشته از بروز اختلاف در مواضع حزب الله و جریان ملی آزاد سخن می‌گفتند و سعی در ایجاد اختلاف بین این دو گروه سیاسی متحد داشتند، ولی میشل عون عصر روز گذشته به این شایعات خاتمه داده و تاکید کرد که به ائتلافش با حزب الله ادامه می‌دهد.

 

سید حسن نصرالله در 16 فوریه 1985 در گرد‌همایی عظیم شهیر صیدا که به اعلام علنی شکل گیری حزب الله منجر شد؛ یازدهم نوامبر سالروز شهادت «احمد قصیر» را «روز شهید» نامگذاری کرد. قصیر اولین عملیات استشهادی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را در شهر صور اجرا کرد.

 

شهید احمد قصیر در عملیاتی استشهادی که 5 ماه پس از اشغال جنوب لبنان صورت گرفت، مقر فرماندهان و افسران ارتش رژیم صهیونیستی را منفجر کرد. طی این عملیات بنا بر برخی گزارش ها 148 صهیونیست و بنابر بعضی گزارش های دیگر بیش از 150 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند./980/ب102/د

ارسال نظرات