۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۴۷۰

«استانداردی برای زیبایی» به بازار کتاب رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب «استانداردی برای زیبایی؛ نگرشی ساده اما نو به موضوعات زیبایی، آرایش و خودنمایی» از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر ‌شد.
کتاب «استانداردي براي زيبايي»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «استانداردی برای زیبایی؛ نگرشی ساده اما نو به موضوعات زیبایی، آرایش و خودنمایی» اثر شایسته تقدیر ششمین جشنواره ملی علامه حلی رحمةالله علیه و اثر برگزیده اولین جشنواره سلامت، بهداشت و زیبایی کشور از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر ‌شد.

 

امین کشوری درباره این کتاب گفت: در این اثر سعی شده تصویری درست و منطقی از مقوله زیبایی و آرایش ارایه شده و آفات و آسیب‌های نگاه افراطی به این مقوله بیان شده و برخی از شبهات و سئوالات رایج در این زمینه پاسخ داده شود.

  

وی گفت: در این کتاب ابتدا پیشینه‌ای از مقوله زیبایی و گرایش به آن در میان پیشنیان و مردم تاریخ باستان مطرح شده و کلیاتی از زیبایی و مبانی فکری و شرعی آن ارایه نمودم. آنگاه به نقد و نفی تبرج و خودنمایی در دین اسلام پرداخته و دستورات و تعالیم اسلامی را در این زمینه بررسی نموده‌ام.

  

کشوری افزود: بهره‌گیری از منابع متعدد قرآنی، روایی، علمی و ترجمه‌ای و نیز حجم قابل توجهی از کار هنری و گرافیکی صورت گرفته بر روی کتاب، اثری جذاب و خواندنی را در اختیار مخاطبین و خوانندگان خواهد داد.

  

وی ادامه داد: استفاده از 700 فیش تحقیقی، 16 آیه و 15 تفسیر قرآن، 51 حدیث از ائمه معصومین (علیهم-السلام)، بیش از 100 نقل قول از نویسندگان و اندیشمندان غیر ایرانی، 25 تصویرسازی، 18کاریکاتور، بیش از 250 تصویر و گرافیک متناسب با متن و..، کتاب «استانداردی برای زیبایی» را خواندنی‌تر کرده است.

  

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب آورده:

 

 

«کتاب استانداردی برای زیبایی، سعی در ارائه تصویری درست و منطقی نسبت به مقوله زیبایی، آرایش، جلوه-گری و آثار مطلوب و نیز پیامدهای نگاه‌های افراطی و تفریطی به آن دارد. کتاب حاضر در پی پاسخ به سؤالاتی است که رسیدن به پاسخ‌های آنها، امروزه بیش از گذشته مهم می‌باشد. زیبایی چیست؟ زنان در کجا مجاز به جلوه‌گری هستند؟ آیا می‌توان برای زیبایی معیار و استانداردی قائل شد؟ اگر نه پس فرهنگ هوس ساخته غرب با کدام توجیه مدام استانداردهایی را برای زیبایی معرفی می‌کند؟! زنان و دختران تا چه مقدار و در چه فضایی مجاز به جلوه‌گری و تبرج هستند؟ توصیه‌های اسلام عزیز در موضوع آرایش و خودنمایی کدام است؟ سؤالات و تردیدهای بسیاری که در کتاب حاضر ملاحظه خواهید کرد. در طی این چندسالی که مشغول پژوهش و تحقیق در میان منابع دینی، علمی و نوشته‌های صاحبان قلم بودم، سعی کردم در پیرامون موضوع بحث، از ذکر موارد مرتبط نیز غافل نباشم تا ضمن ارائه محتوایی غنی‌تر، در ذائقه مخاطبین گرامی نیز خوش‌تر جلوه کند.»/998/د102/ق 

منبع: سوره مهر 

ارسال نظرات