۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۳۸۰

انتشار کتاب هایی با محوریت اقتصاد از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی رضوی

خبرگزاری رسا ـ گروه اقتصاد اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان‌ قدس رضوی تاکنون توفیق یافته 14 اثر با محوریت اقتصاد اسلامی را چاپ و روانه بازار نشر کند.
آثار بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این گروه در راستای تحقق اهداف اساسنامه بنیاد به منظور نشر و گسترش علوم اسلامی بر پایه قرآن کریم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در تیرماه سال1392 تأسیس شد.

در راستای بسترسازی به منظور دسترسی به اهداف گروه اقتصاد اسلامی محورهایی به‌عنوان نقشه راه دنبال شده که حمایت از طرح‌ها، ایده‌ها و نظریات در حوزه‌های مباحث مختلف فقه الاقتصاد با موضوعات مختلف از جمله آن هاست.

«فقه الاقتصاد»، «الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت»، «اقتصاد مقاومتی»، «فلسفه اقتصاد»، «اخلاق و اقتصاد، تاریخ وقایع و عقاید اقتصادی صدر اسلام تا قرن هفتم»، «سیاستگذاری در زمینه سبک زندگی اقتصادی، فرهنگ اقتصادی، مهندسی فرهنگی»، «فرهنگ‌سازی و رفتارسازی اقتصادی»، «فلسفه اقتصادی»، «مدیریت دانش اقتصاد اسلامی» و «مدیریت نظام آموزشی و برنامه‌های درسی اقتصاد اسلامی» از جمله محورهای طراحی شده در این مرکز علمی پژوهشی است.

«بانکداری اسلامی»، «بیت المال، پیدایش و تحولات آن»، «پول شویی از منظر فقه و قوانین موضوعه»، «سیمای اقتصادی جهان اسلام»، «حیات اقتصادی امامان از صلح امام حسن علیه السلام تا آغاز غیبت صغری»، «طرح تحلیلی اقتصاد اسلامی» و «مجموعه مقالات فارسی اولین مجمع اقتصاد اسلامی» از جمله عناوین کتاب هایی است که با محوریت اقتصاد به چاپ رسیده است.

«مجموعه البحاث و المقالات العربیه و الانجلیزیه»، «مجموعه المقالات و الانجلیزیه» و «مصادر الدراسه عن الاقتصادالاسلامی» از آثاری است که در گروه اقتصاد اسلامی این مرکز علمی پژوهشی به زبان عربی چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان و اقتصاددانان قرار گرفته است./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات