۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۱۳۶۲
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

سلامت ایمان و اخلاق، همچون سلامت بدن مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: متأسفانه به فکر سلامتی تن هستیم ولی به فکر سلامتی دین و ایمانمان نیستیم، سلامت ایمان و اخلاق باید همچون سلامت بدن همواره مورد توجه قرار گیرد.
نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار اعضای ستاد برگزاری نخستین اجلاسیه 88 شهید و گردهمایی ایثارگران بهداری سپاه استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت دهه سوم محرم الحرام اظهار داشت: برگزاری این مراسم و زنده نگاه داشتن یاد شهدای عرصه بهداشت و درمان و خدمات بسیار آنها در طول جنگ شایسته و پسندیده است.

 

امام جمعه سمنان افزود: ‌امیدواریم اجلاسیه 88 شهید بهداری سپاه استان سمنان نیز همچون برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم همراه با صرف کمترین هزینه‌ها و با برکات و ثمرات فراوان و خروجی اثرگذار برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: سلامتی یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال است و هیچ سرمایه‌ای به سرمایه صحت و سلامتی نمی‌رسد، اگر سلامتی نباشد تلاش‌های دنیوی و اخروی بی‌نتیجه خواهد ماند و سلامتی در حقیقت یکی از نعمت‌های مجهول و بی نظیر خداوند است.

 

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه تنها سلامتی تن و بدن ملاک نیست و البته سلامتی بدن یکی از نعمت‌هایی است که باید برای داشتن این نعمت کار و تلاش شود، گفت: بزرگترین تعریفی که حضرت علی(ع) برای پیامبر گرامی اسلام در نهج البلاغه بیان کرده است اینکه «طبیب دوار بطبه» از این جمله زیباتر در وصف حضرت محمد(ص) وجود ندارد که پیامبر پزشک سیار و طیار بوده و به سراغ مریض‌ها می‌رفته است.

 

وی تأکید کرد:‌ همانطور که همایش و اجلاسیه برای بهداشت و درمان بدن برگزار می‌شود که البته لازم است و جای تقدیر نیز دارد باید همایش برای دین سالم و اخلاق سالم نیز برگزار شود و اگر مردم را متوجه سلامتی بدن می کنیم باید متوجه سلامتی دیگری که مهمتر است یعنی صحت دین و اخلاق نیز کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه متأسفانه به فکر سلامتی تن هستیم ولی به فکر سلامتی دین و ایمانمان نیستیم،‌ افزود: امام سجاد(ع)‌ همواره در هنگام دعا با پروردگار می‌فرمودند، خدایا به من فرزندانی بده که تن، دین و اخلاق سالم داشته باشند.

 

امام جمعه سمنان اضافه کرد: متأسفانه بدن سالم هست، اما اخلاق و خلق سالم ضعیف و دین سالم کم است و در حقیقت در این‌گونه همایش‌ها باید به این مسائل توجه شود؛ چرا که اگر تن لباس می خواهد جان هم لباس می خواهد و اگر تن مریض باشد، جان هم مریض است و به همان میزان که بهداشت جان مهم است بهداشت دین نیز دارای اهمیت است.

 

آیت الله شاهچراغی خاطر‌نشان کرد: آنقدر سلامتی دین مهم است که وقتی پیامبر اکرم(ص) به امیرمؤمنان فرمود یا علی شما در ماه رمضان به شهادت می‌رسی، یا رسول الله من با دین سالم شهید می‌شوم، پیامبر گفت آری، امیرمؤمنان سجده شکر به جای آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: شیخ حسین انصاری نقل کرده است که روزی به نزد آیت الله میلانی از عالمان برجسته دین همان عالمی که حکم ترور شاه را داد، رفت و آیت الله میلانی به شیخ انصاری گفت آیا می توانی کاری برای من انجام دهی، ‌بنده هم گفتم آری؛ آیت الله میلانی فرمود از اینجا نیت زیارت حضرت رضا(ع) را انجام بده و به امام رضا(ع) بگو از خدا برای من بخواهد که من مسلمان بمیرم.

 

امام جمعه سمنان افزود: ‌شیخ انصاری می‌گوید، بنده این کار را بر حسب انجام وظیفه کردم و سفری پیش آمد و به خارج از کشور رفتم که در این مدت آیت الله میلانی به رحمت خدا رفته بود و در زمان برگشت به ایران نزد پسر آیت الله میلانی رفتم و از او در خصوص نحوه فوت پدرشان سوال کردم و ایشان در جواب گفتند پدرم سه روز در بستر بیماری با چشمانی بسته بود و در روز آخر گفت یک روضه خوان بیاورید که مصیبت حضرت زینب(س)‌ کنار قتلگاه را برایم بخواند و این مصیبت خوانده شد و پدرم از دنیا رفت.

 

وی اظهار داشت: شیخ انصاری گفته است که از ماجرای فوت آیت الله میلانی و درخواستشان از بنده به این نتیجه رسیدم که انسان تنها اگر با ولایت از دنیا برود مسلمان مُرده است.

 

معاون بهداشت و درمان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری اجلاسیه 88 شهید بهداشت و درمان سپاه استان سمنان گفت:‌ این اجلاسیه 21 آبان ماه در سمنان با حضور وزیر بهداشت برگزار می شود./977/202/ب1

ارسال نظرات