۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۰۱۱۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری طلاب و روحانیان از روش های نوین تبلیغی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مخاطب شناسی و بهره گیری از روش های نوین تبلیغی را از ملزومات موفقیت در فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیان در دوره فعلی دانست.
حجت الاسلام خادمي- نشست هماهنگي برنامه هاي ماه صفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه های ماه صفر، با اشاره به در پیش بودن ایام  و مناسبت های این ماه، از روحانیان و مبلغان اعزامی خواست تا برای بهره گیری حداکثری از این فرصت ها تلاش کنند.

 

وی با اشاره به هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام به مرزهای فکری جامعه دینی، افزود: برای مبارزه با این اقدامات دشمنان همه فعالان فرهنگی و مذهبی به ویژه طلاب و روحانیان می بایست نقش پررنگ تری داشته باشند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه در این مسیر همزمان با به روز شدن روش ها و ابزارهای هجمه دشمنان، بهره گیری طلاب و روحانیان از روش های نوین تبلیغی نیز ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: روحانیان می بایست با شناخت نیازهای حوزه تبلیغی خود و بهره گیری از منابع عظیم قرآنی و سیره و سخنان ائمه اطهار(ع) برای تعمیق فرهنگ اسلامی در جامعه و خنثی کردن توطئه ها و دسایس دشمنان اقدام کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی همچنین بر مخاطب شناسی روحانیان و مبلغان تأکید کرد و افزود: اگر فعالیت های تبلیغی روحانیان با مخاطب شناسی توأم شده باشد سبب آشنایی بهتر و بیشتر مردم با وظایف دینی و احکام شرعی می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاهای استان، با بیان اینکه فعالیت این روحانیان در توسعه فرهنگ دینی در روستاها و مناطق محروم تأثیر فراوانی دارد، اضافه کرد: حضور روحانی در هر روستا گامی به سمت آبادانی فکری و تقویت معنوی آن روستا به شمار می رود.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه طلاب و روحانیان زبان گویای انقلاب و نظام اسلامی محسوب می شوند، تصریح کرد: روحانیان باید رسالت سنگین تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام که بر عهده آنها گذاشته شده را با سخت کوشی و ممارست انجام داده و ادامه دهنده راه امام راحل و علمای بزرگ اسلام باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا یکی از فرصت های ویژه، مناسبت های پربار و معنوی ایام محرم و صفر است، اظهار کرد: در این ایام شیفتگان و عاشقان ائمه اطهار(ع) بیش از سایر ایام ارادت خود را به ستارگان آسمان امامت و ولایت نشان می دهند به همین دلیل باید از این فرصت ها برای ارتقای بعد معنوی جامعه استفاده شود.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه طلاب و روحانیان و مسؤولان هیئات مذهبی بیشترین رسالت را در راستای اشاعه فرهنگ دینی در بین جوامع هدف مختلف دارند، افزود: باید از ایام محرم و صفر برای اشاعه معارف اسلامی و نهادینه کردن اهداف قیام عاشورای حسینی استفاده کرد به گونه ای که افزون بر شور حسینی عزاداران، فلسفه و هدف قیام عاشورا نیز علاوه بر بازگویی برای آنها، عملیاتی هم شود.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت اسلام و احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: رسالت اصلی طلاب و روحانیان و دیگر فعالان فرهنگی و مذهبی نیز برقراری این اهداف ناب قیام سرخ حسینی در جامعه است.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی در دهه پایانی ماه محرم و ایام ماه صفر، اظهار کرد: ساماندهی هیئات پیاده و سواره برای اعزام به مشهد مقدس، توزیع اقلام سهمیه ای در ایام محرم و صفر، برگزاری زیارت ازبعید پیامبراکرم(ص) در مساجد، اعزام روحانیان به هیئات مذهبی، تشکیل ستاد اربعین حسینی، برگزاری زیارت عاشورا، ساماندهی هیئات و مداحان، عزاداری هیئات مذهبی در دهه آخر صفر و اربعین حسینی، تجمع عمومی عزاداران در امامزاده ها و غیره برخی از برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در این ایام است./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات